Brev
Jeg har det ikke godt med mig selv
Hej jeg er en pige på 10 år jeg har det ikke godt med mig selv jeg har et mellemrum mellem mine fortænder og følger mig ensom i klassen.
Jeg håber at i kan hjælpe mig
hilsen den ensomme.
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 10
Tak for dit brev.
Du skriver, at du har det dårligt med dig selv, både fordi du har et mellemrum mellem fortænderne, og fordi du føler dig ensom i klassen.
Mellemrummet mellem fortænderne kan måske blive mindre med alderen..? Jeg ved det ikke, men det er noget, som du kan snakke med tandlægen om, når du kommer til tandlæge næste gang. Når du bliver ældre, vil tandlægen også kunne fylde noget plastic ind i mellemrummet, så det forsvinder, men det tror jeg ikke de gør på børn. Har du snakket med dine forældre om, at du er ked af dine tænder?
Jeg tænker, at det er godt, at du gerne vil have hjælp til at komme ud af ensomheden i klassen. Det skal jo gerne være sådan, at du er glad for at komme i skolen, og har venner du kan være sammen med. Igen tænker jeg på, om det er noget, du har talt med dine forældre om..? Det er vigtigt, at de voksne omkring dig ved, hvordan du har det, så de kan hjælpe dig.
Det er også en god ide at sige det til din lærer, og det kan dine forældre måske hjælpe dig med. Din lærer har måske nogle gode ideer til, hvordan du kan få venner i klassen, fordi hun eller han også kender de andre børn.
Du er velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvis du gerne vil tale mere direkte med en voksen. Det er gratis at ringe.
Kærlig hilsen BørneTelefonen