Ingen piger på skolen

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 12

Tak for dit brev, som både handler om ensomhed og tips om, hvordan man kan komme i snak med eller møde piger. Det tror jeg ikke du er den eneste 12-årige, der søger tips til.
Det lyder til, at du har flyttet skole en del gange og det må være hårdt at skulle sige farvel til venner og finde nye hele tiden. Så jeg kan godt forstå, hvis du oplever en følelse af ensomhed.
Jeg kan desværre ikke trylle piger eller venner frem, men lad os se om jeg ikke kan komme med nogle tips.

Der var nogle flotte piger, på den forrige skole, der spurgte om I skulle være kærester. Måske hun gerne stadig vil være kærester? Måske du stadig har kontakt til nogle af eleverne fra din gamle skole, som kender pigen eller kunne hjælpe dig med at skaffe hendes telefonnummer? Eller snapchat?
Hvis din gamle skole, hvor hun går, ikke ligger langt fra dig, kan man jo sagtens have en kæreste på en anden skole. Så kan man jo ses i fritiden og i weekenderne.

Det kan også være at pigen og den gamle skole er et overstået kapitel for dig og at du gerne vil videre?
Du skriver, at du er et år ældre end mange af eleverne på den nye skole, og at det er en forhindring. Men alder er ikke altid sigende for, om man kan have fælles ineresser eller noget til fælles. Der er ofte noget man har til fælles eller kan finde en fælles interesse for. Det gælder både for piger og drenge.
Har du prøvet at snakke med nogle af pigerne på den nye skole? Eller drengene?
Nogle gange kan man starte i det små. Det kunne fx være at finde ud af, at du og flere af drengene alle kan lide pizza eller musik. Eller en film du og en anden har set som I begge synes var vildt god? Eller vildt dårlig? Det kan også være et fag i skolen, man kan have en interesse for. Men man er nødt til at snakke eller skrive sammen med hinanden, for at finde ud af det.

Et andet godt sted at møde nye venner og piger kunne være en sports- eller ungdomsklub. Her vil I også allerede have en fælles interesse. En sportsklub kunne fx være: fodbold, gymnastik, karate, spejder, skak, håndbold, badminton, gaming og meget andet. Der er rigtig mange børn og unge mennesker, der går til noget efter skole og nyder glæde af at møde andre børn og unge end dem, de går i skole med.
Du kunne jo prøve at spørge dine forældre om de vil hjælpe dig med at undersøge, hvad der er af muligheder, hvor du bor?

Én ting er at finde pigerne. Det næste er så at komme i kontakt med dem, snakke med dem. Men det lyder til, at du har viljen og en masse gå-på-mod, så det tror jeg ikke bliver et problem for dig.

Håber du kan bruge et tips eller to

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.