Hvor kan man møde piger mens man er under 18?

Hej Brevkassen

Jeg er normalt ikke typen som åbner mig op og fortæller om mine problemer.. og da slet ikke her. Men jeg søger et råd.

Jeg går på HTX, og som det også er kendt for, er der meget få piger. Jeg har massere af drenge venner på gymnasiet som jeg trives godt med.

Jeg har aldrig været i et seriøst forhold som sådan. Men savner at have en veninde jeg kan snakke med om alt. Hvad jeg altså prøver at sige er at jeg gerne vil forsøge at møde nogle piger.

Det med at snakke med piger er ikke et problem, (så længe det er den rigtige type), men jeg søger et sted for at jeg kan møde nogen.

I byen er det ret svært.. da det ofte ender med at one-night-stand. Hvilket jeg ikke er interesseret i. Jeg søger altså en person som jeg kan åbne mig op for og snakke med om alt. Problemet ligger i at jeg ikke ved hvor jeg skal søge. Mulighederne er ret begrænset under 18. Tinder? Prøves.. men det virker alt for overfladisk.

Er der derfor nogle alternativer som jeg ikke har tænkt på, som kan hjælpe mig med at møde nogle nye mennesker?

Et typisk svar er nok at jeg burde vente på den rigtige kommer. Hvilket jeg er enig i, men jeg savner muligheden for prøve.

Hele emnet er lidt et tabu for mig at snakke om. Mest fordi det sender et signal om at jeg er typen som er akavet, cringe og ikke kan score, men det er ikke sådan jeg er. Er bare løbet tør for ideer.

Dreng, 17 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej dreng på 17 år.

Du kan måske prøve at tænke over, hvilke interesser du har og om der er nogle foreninger rundt omkring i landet, der arrangere nogle events du kan tage til eller har et forum, man kan kommunikere med andre gennem, fx en facebookside eller en hjemmeside. På den måde kan du møde nye mennesker, du deler interesser med. Venskaber bliver ofte bygget op omkring nogle fælles interesser, fordi det er lettere at snakke sammen om noget begge parter kan lide.

Virker til du har nogle gode venner på gymnasiet. Måske nogle af dem har søstre/veninder og I så kan arrangere nogle hyggeting i mindre grupper. Måske lave en grill-aften, spilleaften eller måske tage en tur på stranden i sommervarmen?

Jeg tænker om du mon går til noget i din fritid? En sport eller noget andet der interesserer dig? Det er også en måde at danne nye venskaber/finde en sød pige. Ofte bliver der arrangeret ture eller hyggeaftener, hvor man kan lære hinanden lidt bedre at kende, måske var det en ide?

Nu er det jo snart sommerferie, så jeg vil da anbefale du undersøger, hvad der sker i den by, hvor du bor, eller hvor du skal på ferie. Måske er der en festival eller en gadefest? Og ellers kan det være hyggeligt med nogen venner at tage i en park og nyde solen. Der er også rig mulighed for at møde nogen søde piger, som man måske kan udvikle et venskab til eller måske et forhold?

I forhold til Tinder er det overfladisk, fordi det er en app, der bare skal føre folk sammen, men man kan jo uddybe i sin profiltekst, hvad det er man søger, og at man ikke søger one-night-stands. Tinder svarer jo lidt til at møde folk i byen, så det er slet ikke hver gang man rammer plet i forhold til den person man finder derinde, så det kræver nok en del forsøg. Men du har ret, det kan virke overfladisk, så du må mærke efter om det er noget for dig.

En ting jeg også kom til at tænke på, da jeg læste dit brev er at venskaber, og parforhold for den sags skyld, kræver tid for at udvikle sig. Det kan derfor godt tage mange måneder før man bliver helt fortrolig med et andet menneske og det gode dybe venskab er opbygget, så giv det tid. Du virker som en super sød fyr, så den rette pige/veninde skal nok dukke op.

Jeg håber du kan bruge mine råd.

Kærlig Hilsen Børnetelefonen.

Alene og udenfor? Få flere råd om ensomhed

Alle kan føle sig ensomme engang i mellem. Men hvis følelsen fylder meget i dit liv, er det vigtigt, der bliver gjort noget ved det.

Følelsen af ensomhed er aldrig din egen skyld, men der er heldigvis mange ting, du kan gøre selv. Læs mere om hvad ensomhed er, hvordan andre børn oplever det og få en masse råd!

Få endnu flere gode råd om Venner, veninder eller ensomhed

Venner er noget af det allerbedste! Men hvad gør man, hvis man er blevet uvenner med sin BFF? Hvis I er kommet op og skændes og der er drama, så kan det gøre en rigtig ked af det. Hvordan løser man så konflikten og bliver venner igen?

Måske har du en ven, som går igennem en svær periode? Fx oplever skilsmisse, sygdom i familien eller kærestesorger. Hvordan kan man så hjælpe sin ven bedst muligt?

Nogen gange kan kærlighed også påvirke venskaber. Hvad hvis man bliver forelsket i sin bedste ven? Skal man sige det eller håbe det går over? Og hvad hvis dig og din ven har det samme crush? Eller hvis du kommer til at kysse med din vens kæreste?

Det kan også være, du ikke har nogen venner eller ikke særlig godt kan lide dem du har? Måske du bliver holdt udenfor eller mobbet? Måske du føler din ensom og alene og ikke føler, du kan være dig selv.

Få svar på spørgsmålene ved at læse gode råd om hvordan du kan løse konflikter med dine venner eller få råd til, hvad du kan gøre, hvis du er forelsket i din ven. Du kan også se videoer og få tips til, hvordan du får nye venner eller du kan læse breve fra andre børn, og se hvilke råd de har fået.