Brev
Ensom i frikvartende
Hej
jeg er en pige på 10 år.
Jeg føler ikke st jeg passer ind i min klasse
jeg har flere gange søgt hjælp hos mine lærerer og forældre men det hjælper ikke, 2 dage efter sker det samme og jeg sidder på bænken alene i frikvarterende.
Det har varet i 1-2 år.
Håber I kan hjælpe mig.):
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 10 år
Mange tak for dit brev.
Jeg kan godt forstå din følelse af, at du ikke føler, at du passer ind i klassen. Men måske er det klassen, der ikke kan finde ud af at opføre sig på en måde, så der er plads til dig? For det er ikke dig, der er noget i vejen med. Det skal du huske dig selv på.
Jeg synes, at det er super flot, at du har talt med din lærere og dine forældre. Måske kan du vise dem dette brev og fortælle dem, at de må gøre noget andet. For det de gør, hjælper ikke.
Det er sådan, at de voksne har et ansvar for at hjælpe til med at lave en plan, hvis der er et barn, der ikke har det godt i skolen. Men meget ofte, handler det om, at de skal arbejde med fællesskabet i klassen, så stemningen bliver bedre og man bliver bedre til at være sammen.
Hvis det er svært at tale med læreren og dine forældre igen, når du allerede har været sej at gøre det, kan du måske finde en anden voksen på skolen? Det kan være en AKT-vejleder, sundhedsplejersken, skolelederen eller en anden?
Er der andre i din klasse, som heller ikke rigtig taler med nogen? Hvis der er det, kunne du prøve at se, om du kunne tale lidt med dem.
Hvis det ikke hjælper, skal du vide, at du altid kan ringe til BørneTelefonen, hvor der sidder søde rådgivere klar til at tale videre.
Mange hilsner og tanker BørneTelefonen.