Brev
Ensom
Hej
jeg er en pige på 12 år og jeg følger made at min familie hader mig
og de bruger vold på mig
og ingen kan lide mig
så jeg går et sted hen hvor ingen personer er og så grader jeg
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige 12 år
Jeg bliver meget bekymret for det du skriver om vold mod dig. Det er vigtigt, at du får hjælp til at volden stopper derhjemme og du får det godt. Det er ikke lovligt at bruge vold mod børn i Danmark. Det betyder, at du har ret til at få hjælp så volden stopper.
Det er flot af dig at skrive herind og jeg tænker, at du skriver fordi du ønsker at tingene skal blive meget bedre derhjemme.
Det er bare så vigtigt, at du snakker med en voksen om det. Du kan vise brevet til en voksen, så skal den voksne hjælpe dig, så du ikke bliver slået igen.
Måske kunne det være en lærer på din skole, en sundhedsplejerske eller socialrådgiver på din skole eller en klassekammerats forældre? Kunne det være en mulighed for dig?
Du kan også ringe/skrive til BørneTelefonen 116111, så kan vi hjælpe dig mere med at få hjælp. Alle børn har ret til en god og tryg barndom - uden vold og trusler.
Jeg håber du har mod på at snakke med en voksen, som kan trøste dig og skal hjælpe dig med at volden stopper.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen