Brev
der er ingen der kan lide mig
hej
jeg føler at vær gang jeg prøver at være med bliver jeg smidt ud
jeg har ikke rigtige venner
hver gang jeg spøger om jeg må være med så siger de nej vi har aftalt alene. så går jeg alene.
men jeg spøger om vi så skal lege i morgen nnnnneeejjjj jeg skal lege med ?.
hjælp mig!!! pliz.
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 10 år
Det er godt, at du har skrevet. Det lyder bestemt ikke rart at have det sådan, som du skriver.
Jeg kan godt se, at du gør mange ting for at få venner og være med i legeaftaler. Desværre er det ikke helt lykkes endnu.
Jeg tror det kan lykkes, hvis vi også får nogle voksne til at hjælpe jer på vej med at være sammen.
Alle børn har ret til et godt og trygt skoleliv. Hvis du har mod på det, vil jeg råde dig til at fortælle din lærer eller pædagog, hvordan du har det. Det kan også være en anden god voksen på skolen, som du kan fortælle, at du ikke må være med til legene eller være med i legeaftaler.
Måske ved dine forældre slet ikke, at du har det dårligt i skolen? Du kan vise dem dit brev og måske også mit svar?
Det kan være, at dine forældre kan hjælpe dig med at tale med din lærer. Så du kan få hjælp til at få det bedre - og blive tryg og glad, når du er i skole.
Det kan også være, at læreren kan tale med klassen om, hvordan man er en god ven. Det kan hjælpe så alle i klassen får det godt. Og det er også læreren arbejde, at eleverne har det godt i skolen.
Får du brug for at snakke med en voksen, så er du meget velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116111.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen