Brev
Afvist
Hej BB.
i dag er det valentinsdag og jeg spurgte efter mange dages overvejelse ham jeg er forelsket i om han ville være min kæreste.
svaret var nej, tungt, nej.
jeg havde været forelsket i ham siden vi først mødes, jeg synes at han var omega sød, så jeg lavede et nytårs forsæt om at jeg skulle spørge ham på valentinsdag.
jeg er meget ensom og trist, har haft problemer med næsten alt skole, venner, familie,, selvmordstanker og nu ensomhed og sorg.
har bare lyst til at gå med sort, kedeligt tøj og kigge ned i jorden hele mit liv
Håber i vil hjælpe
hilsen CN
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære CN
Jeg vil gerne lige starte med at sige, at det er modigt at spørge ham, du har været forelsket i, om han vil være kærester med dig. Det kræver da virkeligt mod, det er der ikke ret mange der tør gøre! Jeg kan så virkelig også godt forstå, at du må føle dig trist, når han så siger nej. En afvisning kan gøre rigtig ondt, især hvis det er en man er forelsket i, som du er.
Jeg bliver nysgerrig på, om du er venner med drengen? Ved han hvem du er? Måske har han sagt nej, fordi han ikke kender dig eller blev helt usikker på sig selv? Kunne det være en idé at prøve at blive venner med ham og på den måde kan I lære hinanden at kende og måske vokser der følelser frem?
Du fortæller mig, at du har haft problemer med venner og familie. Har du en veninde, søster eller mor som du kan snakke med det om- eller en voksen på din skole? Det er nemlig aldrig rart at gå med disse tanker og følelser alene. Mon en af dine veninder vil lytte lidt til dig og støtte dig  noget af det samme og kan komme med gode råd til hvad du skal gøre?
Jeg kan godt forstå din lyst til at gå med sort og kedeligt tøj. På mig lyder du som en smuk klog og modig pige, og jeg er ret sikker på, at du også vil være smuk i sort tøj. Men det skal være fordi du har lyst til at gå i sort tøj og måske hjælper det dig til give udtryk for de følelser du har indeni for tiden.
De varmeste tanker og hilsner fra BørneTelefonen