13 år dreng ved ikke hvordan man onaner

jeg er 13 år og ved ikke hvordan jeg onaner kan i hjælp

Dreng, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære 13 årige dreng

Rigtig mange drenge og piger i din alder tænker over hvordan deres krop pludselig udvikler sig.
De tænker over alt det som sker, når man kommer i pubertet. Bl.a. også på hvordan kroppen fungerer seksuelt.
Det hører vi ofte om på BørneTelefonen, og det lyder til det også er noget, der fylder meget for dig lige nu.

Du spørger til, hvordan man onanerer. At onanere handler om at røre ved sig selv på en måde, som man synes er rar.
Der kan derfor være mange måder at gøre det på. Det vigtigste er derfor bare, du sætter noget tid af til dig selv, hvor du ved du ikke kan blive forstyrret – på den måde slapper man bedst af. Det kan fx være, når du er i bad.

Så kan du her lige så stille prøve at røre ved dig selv, og på den måde finde frem til, hvad der føles rart for dig, og hvad der giver dig en god følelse i kroppen. Jo mere du gør det, jo bedre kommer du til kende din egen krop.

Måske du også kan finde andre bud på, hvordan du kan starte op med at onanere her: http://privatsnak.dk/.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?