Brev
venskab ødelagt på grund af et forhold
hej børnetelefonen.
Jeg er en pige på 17 år. dette dillema er startet på efterskolen. Jeg skriver fordi dette har stået på et stykke tid. Jeg havde et forhold som gik i stykker starten af sidste år, som virkelig har taget hårdt på mig. Min drengeven har hjulpet mig meget, og det endte med at han fik virkelig følelser for mig. Min eks kæreste og jeg har var så lidt on or off forhold næsten hele 2018. Jeg havde svært ved at takle det, men jeg kom over det.
nu er sagen det at for nogle måneder siden blev jeg kærester med min eks kæreste, som går rigtig godt med nu, men min ven og mit venskab er gået i stykker.
Jeg savner min ven rigtig meget. Jeg ved at han nok ikke gider vores venskab mere, men vil gerne have et svar på hvad jeg skal gøre.
Jeg prøvede at kontakte, men har fået dårlige resultater. Har prøvede at snakke med nogle lære om det, men også min kæreste og min vens og mine fælles venner. Jeg vil gerne have hjælp til hvordan jeg håndtere det og kommer viedere. selvom at jeg ved det nok er lidt svært for jer at svare på det, men ville høre i vil gøre.
håber i kan hjælpe
kh pigen som meget kompliceret
info:
jeg er 2 års elev.
jeg går på en specail efterskole
Pige, 17 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 17 årige pige
Mange tak for dit brev. Jeg vil gerne forøge at hjælpe dig så godt jeg kan, med at svare på det dilemma du står i.
Det lyder til at du har haft en rigtig god og dejlig ven, i din drengeven. En ven der måske har været der for dig, mens du har haft det svært med din eks.kæreste?
Han har hjulpet dig med, at du har kunnet takle de svære følelser, når du har været i et on/off forhold med din eks. Jeg forestiller mig, at I har haft det fortroligt sammen og han har været en vigtig person for dig og stadig er det?
Der er så sket det for ham, at han blevet forelsket i dig og måske har han gået og håbet på, at du ville komme dig helt over din eks. Måske har han håbet på, at du så ville blive forelsket i ham, som han er i dig?
Men nu hvor du har fundet sammen med din eks igen, kan han nok godt se, at det ikke lige kommer til at ske. Jeg tror han trækker sig væk fra dig, for at passe lidt på sig selv og sine følelser. Giver det mening for dig?
Jeg kan sagtens forstå, at du savner ham og gerne vil have ham som din ven igen. Det er kun helt naturligt, at du har det sådan. Du har jo set ham som din allerbedste ven hele tiden, og nu mangler han i dit liv.
Jeg tror alligevel det vil være en god ide, hvis du kan give ham lidt fred og ro til at komme sig igen. Jeg tænker, at han måske er såret over, at du ikke er forelsket i ham, og han har brug for at holde afstand.
Jeg vil foreslå, at du fx skriver et brev til ham, hvor du kan fortælle ham, hvor meget det har betydet for dig at have ham som ven. Du kan fortælle, at du savner ham. Du kan også fortælle, du meget gerne vil være ven med ham igen, når han er klar til det.
Lyder det som noget, der vil være en god idé for dig at gøre?
Jeg tror, at når der er gået lidt tid, og han måske bliver forelsket i en anden pige, så kan det være, at han bliver parat til at være din ven igen?
Sker det ikke, har du i hvert fald fået fortalt ham, hvad han har betydet for dig.
Er du klar til at slippe din ven et stykke tid og give ham plads til at komme sig over sin forelskelse i dig?
Jeg tror, du godt kan forstå, hvordan han har det. Du har netop selv prøvet, hvordan det er at være ulykkeligt forelsket. Det er sandsynligvis det, han er nu.
Jeg håber, du finder en måde at leve med dit savn på.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen