Brev
Vold
Hej jeg hedder …  jeg er 11 snart 12
Der er to piger i min klasse der slår mig mega hårdt fordi de vil side på min plads
Dreng, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 11 år
Det er så godt, at du har skrevet til Brevkassen. Det er slet ikke i orden, at du bliver slået. Det skal stoppes så du ikke er bange for at være i skolen.
Alle børn og unge har ret til at trives i skolen. Det er de voksne, der skal sørge for at børnene har det godt henne i skolen. Det står faktisk i loven.
Det lyder rigtig grimt, det der sker, og jeg kan godt forstå, at du har brug for hjælp. Det er slet ikke i orden at de slår dig.
Derfor tror jeg, det er rigtig vigtigt, at du får fortalt en af dine lærere om,at de to piger slår dig. Måske er der én, som er særlig god til at lytte, og som kan hjælpe dig?
Måske kan dine forældre også hjælpe dig med at få det sagt til en lærer?
Hvis du synes, det er svært at få sagt, vil jeg foreslå, at du viser dit brev til den lærer, du vil tale med. Så kan din lærer se, hvad du har skrevet og mit svar til dig. Så din lærer kan hjælpe dig.
Jeg tænker, at det er vigtigt at du får hjælp af de voksne, hvis pigerne ikke stopper med at slå. Du skal nemlig have det godt og ikke være bange for at pigerne slår dig.
Måske vil du læse lidt om mobning på vores hjemmeside?
Du kan også ringe eller skrive til os på 116111, hvis du har brug for at snakke mere med en rådgiver.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen