Tyk

Hej

jeg er en dreng på 10 år og siden jeg var 9 har jeg nogle gange haft følser af at min krop er i gang med at få en skade uden nogen form for grund

det gør mig ondt og gør mig bange og bekymret for at jeg får en blodprop

please hjælp mig

Dreng, 10 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære 10 årige dreng,

Hvor er det godt, at du har skrevet. Det er ikke rart at gå og være bekymret på den måde.

Lad mig starte med at skrive, at det næsten aldrig sker at børn får blodpropper. Så det synes jeg ikke, at du skal bekymre dig om.

Det lyder svært,a t du går rundt og føler at din krop er ved at få en skade.

Har du mon talt med dine forældre om denne følelse? Jeg tror, at det er en god ide, hvis du gør det. De kender dig og kan måske hjælpe dig med at finde ud af, om der er noget galt.

Jeg ved jo ikke præcis, hvordan det føles, men det er en god idé at gå til lægen, hvis du føler der er noget galt. Så kan lægen lige tjekke, hele kroppen igennem, og så kan du forhåbentlig få lidt ro på.

Jeg håber, at du kan tale med dine forældre om, hvordan du har det. Og at de kan hjælpe dig  med at få undersøgt, det du tænker, der kan være galt.

Kærlig hilsen
BørneTelefonen

Få endnu flere råd, hvis du er Bange, utryg eller angst

Alle mennesker oplever at være bange mange gange gennem livet. Men hvis man er bange eller angst for ting, som slet ikke er farlige, eller hvis frygten for meget, er det vigtigt, at man får noget hjælp.

Nogle oplever at være bange for noget bestemt som fx eksamensangst, angsten for edderkopper eller at være bange for at flyve.

Det kan også være, det er lidt svært at sige, hvad man helt præcist er bange for. Måske det bare er en følelse af uro og utryghed i kroppen.

Her på siden kan få gode råd eller du kan lave din egen find ro plan. Du kan også læse andre børns breve og BørneTelefonens svar.