Brev
Tyk
Hej
jeg er en dreng på 10 år og siden jeg var 9 har jeg nogle gange haft følser af at min krop er i gang med at få en skade uden nogen form for grund
det gør mig ondt og gør mig bange og bekymret for at jeg får en blodprop
please hjælp mig
Dreng, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 10 årige dreng,
Hvor er det godt, at du har skrevet. Det er ikke rart at gå og være bekymret på den måde.
Lad mig starte med at skrive, at det næsten aldrig sker at børn får blodpropper. Så det synes jeg ikke, at du skal bekymre dig om.
Det lyder svært,a t du går rundt og føler at din krop er ved at få en skade.
Har du mon talt med dine forældre om denne følelse? Jeg tror, at det er en god ide, hvis du gør det. De kender dig og kan måske hjælpe dig med at finde ud af, om der er noget galt.
Jeg ved jo ikke præcis, hvordan det føles, men det er en god idé at gå til lægen, hvis du føler der er noget galt. Så kan lægen lige tjekke, hele kroppen igennem, og så kan du forhåbentlig få lidt ro på.
Jeg håber, at du kan tale med dine forældre om, hvordan du har det. Og at de kan hjælpe dig  med at få undersøgt, det du tænker, der kan være galt.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen