Brev
Trussel på spil
Hej BB.
Jeg var inde på et spil der hedder sjovt, og jeg gik ind i et rum som hed børnehjem/børnehave, der var der en person der spurgte om jeg ville være hendes barn (altså i spillet).
Jeg svarede nej og så sagde hun at hun vil komme og dræbe mig den 30. August.
Så nu går jeg og er bange.
Hvad skal jeg gøre?
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11
Jeg kan forstå, du blev bange, da hende fra spillet truede med at dræbe dig. Det kan føles rigtig voldsomt, når nogen siger den slags - også selv om det er i et spil. Heldigvis er det sådan med sådan nogle spil, at man ikke ved, hvem hinanden er i virkeligheden, og jeg tænker derfor, at du ikke behøver være nervøs for, at der kan ske noget d. 30. august.
Jeg tænker på, om dine forældre eller nogle andre voksne ved, at du spiller spil på nettet? Grunden til jeg tænker på det er, at det kan være meget rart, at man har en voksen i nærheden, når sådan noget sker. I de fleste spil kan man anmelde personer, hvis de kommer med trusler eller på andre måder er upassende. De voksne, som du har i nærheden, kan hjælpe dig med at anmelde sådan nogle personer.
Jeg håber mit svar til dig har beroliget dig, så du ikke længere er bange. Jeg håber også, at du har mod på at have nogle voksne i nærheden, så de kan hjælpe dig, hvis noget lignende skulle ske en anden gang. Du kan også altid ringe, sms'e eller chatte til BørneTelefonen på 116111, hvis du trænger til at tale med en voksen.
Mange hilsner fra BørneTelefonen