Trussel på spil

Hej BB.

Jeg var inde på et spil der hedder sjovt, og jeg gik ind i et rum som hed børnehjem/børnehave, der var der en person der spurgte om jeg ville være hendes barn (altså i spillet).

Jeg svarede nej og så sagde hun at hun vil komme og dræbe mig den 30. August.

Så nu går jeg og er bange.

Hvad skal jeg gøre?

Pige, 11 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 11

Jeg kan forstå, du blev bange, da hende fra spillet truede med at dræbe dig. Det kan føles rigtig voldsomt, når nogen siger den slags - også selv om det er i et spil. Heldigvis er det sådan med sådan nogle spil, at man ikke ved, hvem hinanden er i virkeligheden, og jeg tænker derfor, at du ikke behøver være nervøs for, at der kan ske noget d. 30. august.

Jeg tænker på, om dine forældre eller nogle andre voksne ved, at du spiller spil på nettet? Grunden til jeg tænker på det er, at det kan være meget rart, at man har en voksen i nærheden, når sådan noget sker. I de fleste spil kan man anmelde personer, hvis de kommer med trusler eller på andre måder er upassende. De voksne, som du har i nærheden, kan hjælpe dig med at anmelde sådan nogle personer.

Jeg håber mit svar til dig har beroliget dig, så du ikke længere er bange. Jeg håber også, at du har mod på at have nogle voksne i nærheden, så de kan hjælpe dig, hvis noget lignende skulle ske en anden gang. Du kan også altid ringe, sms'e eller chatte til BørneTelefonen på 116111, hvis du trænger til at tale med en voksen.

Mange hilsner fra BørneTelefonen

Få endnu flere råd, hvis du er Bange, utryg eller angst

Alle mennesker oplever at være bange mange gange gennem livet. Men hvis man er bange eller angst for ting, som slet ikke er farlige, eller hvis frygten for meget, er det vigtigt, at man får noget hjælp.

Nogle oplever at være bange for noget bestemt som fx eksamensangst, angsten for edderkopper eller at være bange for at flyve.

Det kan også være, det er lidt svært at sige, hvad man helt præcist er bange for. Måske det bare er en følelse af uro og utryghed i kroppen.

Her på siden kan få gode råd eller du kan lave din egen find ro plan. Du kan også læse andre børns breve og BørneTelefonens svar.