Brev
truet på sms
hej
jeg er en pige på 13 år der fornyligt er blevet uvenner med min veninde vi mistede kontakten og jeg kom videre men her idag skrev hun at hun ville få nogen til at komme efter mig og at de ved hvor jeg bor. jeg er virkelig bange og føler ikke det er noget jeg kan snakke med mine forældre om.
håber i kan hjælpe knus fra den bange og forvirrede pige.
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Mange tak for dit brev. Hvor er det godt, at du skriver til os, for den her situation er ikke en, du på nogen måde skal stå alene med.
Når jeg læser dit brev, tænker jeg, at det er rigtig vigtigt, at du får nogle voksne til at hjælpe dig med den her situation. Din veninde skal på ingen måde true dig, og det skal stoppes med det samme.
Du skriver, at du ikke føler, du kan snakke med dine forældre om det… Det vil jeg nu alligevel råde dig til… Er det helt umuligt, så vil jeg foreslå dig at bruge en anden god voksen… Det kunne være din klasselærer, din moster eller måske en sød nabo…
En anden mulighed kunne også være at starte med at fortælle din veninde, at du gerne vil have hun stopper, og hvis hun ikke gør det, vil du bede om hjælp til at stoppe hende…
Hvis du får brug for at drøfte det med en anonym voksen, er du altid velkommen på BørneTelefonen på 116 111, hvor der sidder rådgivere klar til at hjælpe dig alle hverdage fra kl. 11-23.
De bedste ønsker BørneBrevkassen
Få endnu flere råd, hvis du er Bange, utryg eller angst
Alle mennesker oplever at være bange mange gange gennem livet. Men hvis man er bange eller angst for ting, som slet ikke er farlige, eller hvis frygten for meget, er det vigtigt, at man får noget hjælp.
Nogle oplever at være bange for noget bestemt som fx eksamensangst, angsten for edderkopper eller at være bange for at flyve.
Det kan også være, det er lidt svært at sige, hvad man helt præcist er bange for. Måske det bare er en følelse af uro og utryghed i kroppen.
Her på siden kan få gode råd eller du kan lave din egen find ro plan. Du kan også læse andre børns breve og BørneTelefonens svar.