Brev
Truende far
Min far bliver altid sur på mig når jeg står op….
jeg ved ikke hvorfor men der gør han bare.
Min far bliver så sur på mig at han truer mig med at slå mig eller smide mit ud af huset det syntes jeg ikke er rart
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej Dreng på 12 år.
Det kan jeg rigtig godt forstå, at du ikke synes er rart. Det er på ingen måde ok det din far gør. Lige meget hvad grunden er.
Du skal ikke stå med det alene, så det er bare rigtig godt, at du har skrevet herind.
Jeg synes, at det er rigtig vigtigt, at du også fortæller det til en voksen, som er tæt på dig. Det kan være din mor, moster, din lærer, en vens mor eller en helt anden voksen.
Det er i hvert fald vigtigt, at du får sagt det til en voksen. Så der er en, der kan hjælpe dig med at få snakket med din far om det. Måske har du en sød lærer eller en anden, du tænker på at tale med.
Jeg håber, du får talt med en voksen, som kan kan hjælpe dig med at tale med din far.
Du kan også ringe eller skrive ind til os på 116111, så kan vi tale mere om det, hvis du har lyst til det.
Kærlig hilsen  BørneTelefonen