Brev
Tissede i bukserne
Hej bb
Det her er så pinligt
Jeg er en pige der går i ottende og mig og nogle piger stod og grinte over noget da jeg mærker jeg pisser i bukserne.
Jeg sagde bare fuck jeg har blødt igennem og gik så ind det var gået igennem mine bikser pg jeg bor langt væk fra min skole så jeg kunne ik bare tage hjem. Så jeg vaskede dem hurtigt i en håndvask bare lige der hvir det var gårt i gennem og så bandt jeg en sort trøje rundt om mig så Lan ik kunne se det. Men det der er nu et at jeg er vange for pigerne siger det for så kommer jeg til at blive mobbet, og det har jeg jo ik lyst til.
For så kommer jeg til at blive kaldt tis osv hvad gør jeg lige
Og er det uk lidt klamt at gøre det i 8
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år
Sikke en uheldig oplevelse. Jeg kan godt forstå, at du tænker en del over situationen, og hvad dine veninder måske tænker og siger. Men når det så er sagt, så kommer de fleste  piger og kvinder ud for noget lignende i løbet af deres liv. Så jeg kan forestille mig, at der er mange som vil give dig helt ret i, at det kan føles død pinligt, men at det er “hvad der kan ske”!
Jeg syntes dog, at du tacklede situationen rigtig flot. Og som udgangspunkt så tænker jeg ikke, at dine veninder fik mistanke om noget, ud fra det du skriver?
Hvis det er nogle af dine tætte veninder, ville det så måske hjælpe lidt på din frygt, for at blive mobbet med episoden, hvis du tog snakken med dem? Måske du kunne lave en joke omkring episoden, og hører om, det også er sket for nogen af de andre? På den måde bliver der snakket om episoden, men på dine vilkår. Derefter kan i forhåbentlig mindes hændelsen på en sjov måde?
Jeg kan godt forstå, at du er bange for hvad de andre tænker eller om du vil kunne blive drillet for det. Men måske det kan hjælpe dig at tænke på det jeg skriver om, at det er meget almindeligt at opleve det. Det er selvfølgelig ikke noget som de andre skal drille dig med.
Hvis du oplever at de begynder at kalde dig navne, så er det vigtigt at du får hjælp til at få det stoppet. Fx fra andre venner, en lærer eller måske dine forældre. Ingen ville bryde sig om at blive kaldt tis – og det skal du heller ikke!
Der kan være mange ting, der gør, at man ukontrolleret kommer til at tisse i bukserne. Så hvis dette er noget, du oplever flere gange, eller hvis du oplever, at du er “utæt”, og derved drypper med tis i dine underbukser. Så vil jeg anbefale, at du tager en tur forbi din læge, og bliver tjekket. Bare så du er helt sikker på, at alt er som det skal være.
Din læge har tavshedspligt, såfremt situationen ikke er faretruende for dig eller andre. Så derfor behøver dine forældre ikke at få noget at vide, hvis du ikke ønsker dette. Såfremt at episoden er en mere en gangs ting (som så alligevel kan gentage sig, når man får fx. et af de der helt vilde grineflip), så ville jeg ikke gøre mere ud af det, end måske at tale med de veninder som var til stede.
Dette ville jeg gøre for at få en roligere mavefornemmelse. Idet frygten for at veninderne ville drille mig med episoden, måske ville forsvinde, fordi vi i fællesskab kunne grine af det. Og derved kunne følelsen af, at det er klamt, som du skriver, måske forsvinde lidt?
For måske oplever du, som jeg har skrevet tidligere, at flere af dine veninder selv har prøvet det, eller kender nogen, der har prøvet det. Jeg tror det ville kunne hjælpe dig, i forhold til den frygt du går rundt med på nuværende tidspunkt.
Håber, mit svar har givet dig lidt ro i maven! Som sagt er det nogen langt de fleste vil opleve i deres liv.
Vh BørneTelefonen
Få endnu flere råd, hvis du er Bange, utryg eller angst
Alle mennesker oplever at være bange mange gange gennem livet. Men hvis man er bange eller angst for ting, som slet ikke er farlige, eller hvis frygten for meget, er det vigtigt, at man får noget hjælp.
Nogle oplever at være bange for noget bestemt som fx eksamensangst, angsten for edderkopper eller at være bange for at flyve.
Det kan også være, det er lidt svært at sige, hvad man helt præcist er bange for. Måske det bare er en følelse af uro og utryghed i kroppen.
Her på siden kan få gode råd eller du kan lave din egen find ro plan. Du kan også læse andre børns breve og BørneTelefonens svar.