Brev
tager ham den pedofile mig?!!!!!
hej
jeg er en pige på 12. jeg går byggeren ( det er et sted hvor man kan have et dyr i mit tilfælde er det en kanin <3 ) når men sidste sommer sad jeg med min kanin ( jeg sad ved siden af et ungt kæreste par jeg ik kendte men de var flinke ) lige pludselig kom der en man på ca. 50 år og råbet hej og kom lig og sådan nogle ting, jeg havde selføglelig ikke opdaget ham XD. men en af dem jeg sad ved siden af spugte om jeg kendte ham der stod der og vinket, jeg svaret nej.
de sad lidt og hviskede efter jeg havde svaret jeg hørte noget om “han er sikkert pedofil” ( jeg ved godt hvad pedofil er ) så løb maden efter han og smed han cykkel i vandet. nu er det ved at være sommer igen og jeg ved at han kommer igen ( men kan han huske mig? ) er maden virkelig prdofil?
jeg er meget bange og tør nesten ik besøge min kanin. jeg ved han har et sommer hus over ved byggeren, så han kommer sikkert help mig pls JEG ER BANGE FOR AT BESØGE MIN EGEN KANIN!
hilsen den bagen og forviret
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Pige på 12 år.
Tak for dit brev her til BørneBrevkassen, det er rigtig godt du skriver hertil. Det må være rigtig svært for dig at have gået med de bekymringer, du fortæller om i næsten et halvt år. Tit kan sådanne tanker, som man går og tumler med, blive større og større problemer, jo længere tid man går med dem. Jeg ved ikke, om du har talt med nogen om det..?
Kunne du tale med dine forældre om, at du havde denne oplevelse sidste år, og at det stadig er noget, der gør dig bange og utryg? Måske kan alene det at tale om oplevelsen gøre, at du får det bedre med det... Kunne din mor, far eller hvis du har søskende, en af dem gå med dig ned til din kanin, måske bare de første gange du er der?
Jeg kan ikke svare på, om den mand du og det unge par så, er pædofil. Som jeg læser dit brev, vinkede han og råbte hej. Det kan jo også være, at han troede, han kendte dig. Det er svært at svare på, og det ændrer ikke på, at du ikke føler dig tryg ved at tage ned til din kanin.
Kan du lave aftale med de andre børn fra området om, at I følges derned? På den måde er du ikke alene med din bekymring for manden. Hvis der er en voksen, der har tilsyn med Byggeren, kunne det være en mulighed for dig at fortælle om manden til denne voksen. Derved kunne der lige blive holdt lidt ekstra øje med det hele dernede.
Du er også meget velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvor der sidder nogle rådgivere, som er rigtig gode til at lytte til de ting, du gerne vil fortælle.
Mange kærlige hilsner
BørneBrevkassen
Få endnu flere råd, hvis du er Bange, utryg eller angst
Alle mennesker oplever at være bange mange gange gennem livet. Men hvis man er bange eller angst for ting, som slet ikke er farlige, eller hvis frygten for meget, er det vigtigt, at man får noget hjælp.
Nogle oplever at være bange for noget bestemt som fx eksamensangst, angsten for edderkopper eller at være bange for at flyve.
Det kan også være, det er lidt svært at sige, hvad man helt præcist er bange for. Måske det bare er en følelse af uro og utryghed i kroppen.
Her på siden kan få gode råd eller du kan lave din egen find ro plan. Du kan også læse andre børns breve og BørneTelefonens svar.