Brev
squid game
hej børnetelefonen
jeg er en pige på 12
og jeg har set rat mange klip af spuid game jeg bliv ikke bange til at starte med men da jeg skulle sove bliv jeg rigtig bange
og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at ture sove uden at min mor eller far skal ligge ved siden af
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 12-årige pige
Jeg kan virkelig godt forstå, du er blevet bange over at have set mange klip fra Squid Game. Det er også en ret uhyggelig serie, som man kan blive forskrækket over.
Det er helt normalt, at blive bange for at se ting i tv, som er uhyggelige. Nogle gange tænker man først over det, når man skal sove. Så det er rigtig godt du skriver til os og fortæller om det.
Jeg håber jeg kan berolige dig med, at Squid Game er et tv program. Det er skuespillere, som spiller en rolle, og det har ingenting med virkeligheden at gøre. Det, du har set i de små klip, sker ikke i virkeligheden.
De har kostumer og masker og make-up på, der er ikke noget af det, som er ægte. Og der er ingen, som er kommet rigtig til skade.
Har du mon snakket med dine forældre om, hvad det er, der gør dig bange ved at have set de klip? Det tror jeg kunne være en rigtig god idé.
Jeg håber du kan sove roligt igen rigtig snart. Hvis du bliver bange igen, så husk på at det fra serien, som du har set, ikke er ægte. Prøv at tænk på noget, som du synes er rigtig rart eller hyggeligt.
Jeg ønsker dig det allerbedste
Kærlig hilsen BørneTelefonen