Skal bare af med det!

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige 12 år.

Hvor er det det dejligt, at du har sådan en sød kæreste. Det lyder som om, at I er meget glade for hinanden!

Jeg kan godt forstå, at du er bekymret for ham, når han nu har fortalt dig, at han måske skal dø. Det lyder voldsomt.

Du skriver at han har sagt at han kun har én nyre. Jeg ved, at man godt kan leve med en nyre. Ofte ligeså længe som alle andre.

Måske ville det være en god ide at tale med ham det, igen. Du kan sige til ham at du er bekymret, fordi han har sagt at han måske skal dø. Det kan være han kan forklare dig mere om, hvad det var han mente. Måske bliver det nemmere at forstå for dig.

Hvis du synes det er nemmere, kunne du også skrive det til ham i et brev eller sms. Nogle gange kan det være nemmere end at sige det direkte.

En anden ting er, at din kæreste måske skal flytte. Jeg kan godt forstå, at det ikke er sjovt hvis han skal det. Hvis han skal flytte, kan I måske godt blive ved med at ses eller bruge skype? Hvis han ikke flytter langt væk, kan det være I kan besøge hinanden med bus eller tog. Eller få jeres forældre til at køre. Og så kan I selvfølgelig stadig ringe og skrive beskeder til hinanden. Det kan I måske også snakke om.

Måske har du nogen andre, der er gode at snakke med. Nogle gange, kan det være en lettelse at få snakket om ens bekymringer. Især hvis du siger det til en som kender dig godt. Hvad med dine forældre eller en god veninde?

Jeg håber at mit svar kunne hjælpe dig lidt på vej, og I får talt sammen - I to kærester.

De bedste hilsner BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.