Brev
SEX!!!
Hej
er en pige på 12 år
for 9 dage siden gik jeg hjem fra min veninde og tog en gennem vej gennem skoven og der stod så en mand og røg og jeg ville helst bare gå forbi ham men så sagde han store brøster var og jeg gik videre
så gik han hen imod mig og greb fat i mig og sagde vil du have SEX
jeg svarede nej jeg skal hjem og der var ikke nogen
og så lagde han mig ned på jorden (Indholdet er blevet redigeret af hensyn til vores yngste læsere. Rådgiveren har læst hele brevet)
der kom var to gamle damer som band mig op og hjalp mig i tøjet og fuldte mig hjem hvor jeg gik i seng og jeg snakkede om det hele dagen efter det var sket
Knus en pige der aldrig går gennem skoven alene på vej hjem
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år!
Tak for dit brev. Hvor er det godt, at du skriver til Brevkassen for at få hjælp til det, du har været udsat for. Det lyder meget voldsomt, og det er vigtigt, at du får hjælp så hurtigt som muligt. Jeg tænker, at du må være blevet meget bange da du mødte den mand i skoven. Det han har udsat dig for er også ualmindeligt groft, krænkende og meget ulovligt. Det er derfor vigtigt, at det bliver meldt til politiet. Er der mon nogle voksne, fx dine forældre eller de to damer, som har hjulpet dig med at melde det til politiet?
Du skriver, at du snakkede om det der skete i skoven hele den næste dag. Jeg tænker på, hvem det mon var, du fortalte det til? Var det nogle voksne, og hvad gjorde/sagde de til det? Og hvad skete der mon, da damerne fulgte dig hjem? Fortalte du det til dine forældre?
Som sagt, at det meget vigtigt, at det bliver meldt til politiet, hvis det ikke allerede er blevet gjort. Er der nogle voksne, fx dine forældre, en lærer eller en anden du har tillid til, som du kan få til at hjælpe dig med at ringe eller gå ned på politistationen og melde det? Hvis du synes det er svært at fortælle den voksne om det, der er sket, kan du evt. vise ham/hende det brev, du har skrevet til Brevkassen, hvor du beskriver alt hvad der skete i skoven.
Det er også vigtigt, at du kommer til lægen og bliver undersøgt. Jeg tænker, at du må have haft utrolig ondt i kroppen. Både lige efter, men også i dagene efter. Havde du mon det? Den voksne, du vælger at få til at hjælpe dig med at melde overfaldet i skoven til politiet, kan måske også hjælpe dig med at komme til lægen og blive undersøgt.
Når man har været udsat for sådan et overfald, som du har, er det vigtigt, at man får hjælp fra en psykolog eller terapeut til at bearbejde episoden, da man ellers kan få det rigtig dårligt psykisk på lang sigt. Måske har du efter episoden oplevet, at du har haft svært ved at sove, har været mere bange eller utryg eller har haft svært ved at koncentrere dig i skolen? Din læge kan hjælpe dig med at få en henvisning til en psykolog.
Hvis du ikke har lyst til at bede nogle voksne om hjælp til at melde overfaldet til politiet, er du meget velkommen til at ringe eller sms’e til BørneTelefonen på 116 111. Du kan også logge ind på chatten. Så kan vi hjælpe dig med at anmelde det til politiet. Du har også mulighed for at snakke med en sød rådgiver om overfaldet, og hvordan det har påvirket dig. Det må du have brug for.
Jeg håber meget, at du får snakket med nogle voksne, eller ringer/skriver til BørneTelefonen så snart som muligt, så du kan få den hjælp, du har brug for.
Mange knus og kærlige hilsner
BørneTelefonen