Brev
Ondt i nosserne
Hej
jeg er en dreng på 13 år som har onaneret i et stykke tid hver dag
men nogle gange også hver anden dag
men efter jeg har onanert i dag har jeg fået ondt i min ene nos og jeg er bange for at det er noget farligt for jeg har hørt om noget der hedder blå kugler før.
Så derfor ville jeg bare spørge om det er farligt at have ondt i sine nosser
Så hver sød at svare mig
kh mig
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år.
Det lyder som om det går fint med at onanere. Men det var da ikke rart, at du fik ondt i den ene af nosserne i dag. Måske er smerterne allerede forsvundet nu?
Hvis du stadig har ondt, så synes jeg at du skal fortælle det til dine forældre, så de kan bestille en tid til lægen for dig.
Hvis du har meget ondt, så er det meget vigtigt at du kommer hurtigt til lægen.
Jeg ved det kan være svært at tale med dine forældre om sådan en ting. Hvad med at sige at du har ondt i en testikel og gerne lige vil have det tjekket af lægen, så du er sikker på at der ikke er noget galt? Hvis du synes det er lettere, kunne du måske også skrive en besked til en af dem? Det kan somme tider føles nemmere end at skulle sige det direkte.
‘Blå nosser’ kan en dreng få hvis han er ophidset, men ikke får udløsning. Det er slet ikke farligt. Og det forsvinder som regel af sig selv, eller når man får udløsning.
Jeg håber at du kan bruge mit svar!
De bedste hilsner BørneTelefonen