Brev
Onani
Jeg er en dreng på 13,
når jeg onanere kan jeg ikke trække min forhud helt tilbage fordi der nærmest sidder en snor der forbinder min penis og min forhud.. Er det normalt?
Hvis ikke skal jeg så til lægen og opereres feks?
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år
Den snor, der forbinder din forhud med din penis kaldes også penisstrengen. Penisstrengen holder forhuden på plads, og den gør, at forhuden ikke kan trækkes længere ned end under hovedet.
Nogle drenge har en kort penisstreng, andre har en længere penisstreng.
For nogen giver en kort penisstreng problemer, fordi den kan springe under onani eller under samleje. Det er ikke farligt, men det kan gøre ondt og bløde en del. Det vokser sammen igen, men for enkelte springer den flere gange, og det er ubehageligt.
Ved en meget kort penisstreng, kan man få en lille operation, så man ikke længere for problemer med at den springer.
Hvis du er i tvivl om din penisstreng er meget kort, kan du gå op til din læge og få det tjekket. Du kan også tale med sundhedsplejersken på skolen om det. Både din læge og din sundhedsplejerske er vant til at tale med drenge om den slags.
Men som sagt, det er ikke farligt!
Mange venlige hilsner,
BørneTelefonen