Misbrugt

Hej BB!

(Jeg har ikke tænkt mig at sætte komma og punktum da dette skal gå hurtigt!)

Min far misbruger mig han drak mig fuld da jeg var 10 og har gjort det flere gange siden!!!!

Han tvinger mig til sex.

Indholdet er redigeret af hensyn til vores yngste læsere. Rådgiveren har læst hele brevet.

Nogle gange kommer hans ven “Leif” på besøg og så skiftes de til at “have sex” med mig og “rage” på mi og jeg vil have hjælp

jeg prøvede at stikke af men min ar fandt mig da jeg var 2 km. Hjemmefra og slog mig!!!!

Han kommer op lige omlidt og Leif kommer senere!….. HJÆLP MIG!!!!

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre han har agent min telefon!

Jeg bruger hans tablet lige nu (han ved det ikke)

Min mor skred da hun fandt ud af det (1 år siden) og gad ikke hjælpe mig!;(

Kan høre min far nu

PLS svar hurtigt!

Kh Anonym………

Pige, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære 13-årige pige

Det er godt, du har henvendt dig til os på BørneTelefonen, for vi kan og vil meget gerne hjælpe dig.

Jeg læser i dit brev, at du også selv er nået frem til, at du har behov for hjælp til at komme ud af den alvorlige og meget bekymrende situation, din far har sat dig i. Det er en uholdbar situation - men det behøver jeg slet ikke fortælle dig. Hvor er det godt klaret, at du har brugt hans tablet, når nu han har fjernet din telefon. Jeg håber, dette svar når frem til dig.

Det jeg opfatter som dit ønske er at komme væk, altså fysisk væk, fra din fars vold og seksuelle misbrug af dig. Det synes jeg 100% også, du skal gå efter. Det du skal gøre lige nu er: Fortæl det samme som du har skrevet her til Brevkassen til en voksen, du kender, som vil lytte og hjælpe dig videre. Det kunne være en lærer på din skole, som du har tillid.

Hvis du fortæller om din situation til en lærer, har de pligt til at hjælpe dig videre og kontakte de sociale myndigheder, dvs. din kommune. De sociale myndigheder har pligt til at hjælpe et barn, så snart de hører at barnet bliver misbrugt og slået.

Har du ikke en lærer (eller en anden voksen fra din hverdag) som du har tillid til, så ring ind til os på BørneTelefonen på 111 116, så hurtigt som muligt. Lån eventuel en venindes telefon. Det er gratis at ringe ind til os, så det koster ikke noget for din veninde - og man kan ikke se på regningen at der er ringet til BørneTelefonen.

Når du ringer ind til os, kommer du til at tale med en rådgiver ligesom her i Brevkassen. Når du snakker med rådgiveren synes jeg, at du skal bede om at få en bisidder. Bisidderen er en gratis personlig hjælper fra Børns Vilkår, som du kan snakke i telefon med og mødes med, et sted der passer dig. Det er uanset, hvor du bor i landet. Bisidderens opgave er - sammen med dig - at finde ud af, hvad du ønsker, der skal ske. Hun kan gå sammen med dig til din kommune og deltage i møder som din støtteperson.

Hvis du gerne vil vide mere om bisiddere, så læs her: https://bornetelefonen.dk/bisidder

Jeg håber, du snarest kontakter os igen, så du kan få hjælp til at komme videre.

De kærligste hilsener, BørneTelefonen

Få endnu flere råd, hvis du er Bange, utryg eller angst

Alle mennesker oplever at være bange mange gange gennem livet. Men hvis man er bange eller angst for ting, som slet ikke er farlige, eller hvis frygten for meget, er det vigtigt, at man får noget hjælp.

Nogle oplever at være bange for noget bestemt som fx eksamensangst, angsten for edderkopper eller at være bange for at flyve.

Det kan også være, det er lidt svært at sige, hvad man helt præcist er bange for. Måske det bare er en følelse af uro og utryghed i kroppen.

Her på siden kan få gode råd eller du kan lave din egen find ro plan. Du kan også læse andre børns breve og BørneTelefonens svar.