Brev
Min lære er vanvittig
Hej
jeg er en pige på 10 år.
Jeg er nogen gange bange for min lære fordi hun skælder så meget ud og nogle gange troer mig.
håber at du kan hjælpe mig
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej pige på 10 år
Tak for dit brev. Det lyder bestemt ikke rart, at du har en lærer, der gør dig bange og truer dig. Det er slet ikke ok. En lærer må ikke true en elev.
Måske er det kun sket en gang. Og så kan det være, at det er fordi, din lærer har været stresset og presset lige den dag. Det ved jeg nemlig, at mange lærere desværre er.
Hvis det sker tit, så er det vigtigt, at der bliver gjort noget ved det. Du skal nemlig have det godt i skolen. Og jeg kan forestille mig, at du ikke er den eneste elev, der bliver bange i hendes timer. Måske har du talt med dine klassekammerater om det? Og måske kan I sammen tale med en af jeres andre lærere om det?
Jeg synes også, du skal tale med dine forældre om det. De kan så tale med din lærer. Og holde lidt øje med, hvordan du har det i skolen.
Måske er din lærer slet ikke klar over, at hun gør dig så bange. Derfor er det super vigtigt, at hun får det at vide.
Jeg håber, du får hjælp – du skal nemlig være glad og tryg i skolen. Og det skal de voksne sørge for.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen