Min far er min mor utro

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Hej ked af det pige

Jeg kan godt forstå, at du er ked af det. Det er ikke rart, at opdage ting om sine forældre, man helst ikke vil vide.

Det lyder som om, at dig, din søster og mor har et godt forhold til hinanden. Det, du har opdaget om din far, tror jeg du bliver nødt til at fortælle til nogen. Det er alt for meget for dig at gå alene med. At vide noget, som ingen andre ved, er meget hårdt og svært at holde for sig selv.

Jeg kan godt forstå, at du ikke er vild med at fortælle det til din mor. Mange børn er bange for, hvad der vil ske med deres familie, hvis de fortæller, at en af deres forældre er den anden utro. Men det er ikke børnenes ansvar - det er altid de voksnes. Så jeg tænker, at du nok alligevel skal prøve at fortælle din mor det. Selvom hun måske også vil blive ked af det, vil hun samtidig blive glad for at vide det.

Måske kunne du starte med at fortælle det til en anden voksen, som du er tryg ved? Det kan være en moster, en nabo, en lærer eller en pædagog. Hvis din søster er ældre end dig, kan du fortælle hende det, og så kan I sammen tale med en voksen. Eller måske har du en god veninde, som du kan fortælle det til.

Herefter er det noget, som dine forældre skal tage sig af sammen. Hvis du har flere tanker eller spørgsmål, som du gerne vil dele med nogen, kan du også chatte eller ringe til BørneTelefonen på 116 111.

De bedste tanker fra BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.