Brev
Jeg vil ikke:'(
Hej bb.
Jeg er en pige på 11 år. Hjemme hos mig er der spøgelser det lyder mærkeligt jeg føler mig overvåget når jeg sover når jeg spiser selv når jeg er på WC. Jeg høre mærkelige nyde vær dag og jeg høre stemmer og ser skygger. Jeg er ikke bange jeg føler mig ikke sikker på noget kærlig hilsen usikker pige
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11 år.
Du skriver at der er spøgelser hjemme hos dig og at du føler at du bliver overvåget. Jeg er glad for at det ikke gør dig bange. For det lyder da lidt uhyggeligt med spøgelser. Jeg kan godt forstå du ikke føler dig sikker på noget når du oplever de ting du skriver.
Har du prøvet at snakke med dine forældre om de ting du oplever? For de bor der jo også. Og det kan være at de har nogle gode forklaringer på de ting du oplever. Jeg tror i det hele taget at det er en god idé at dele dine oplevelser med en voksen. Det kan også være en af dine bedsteforælder eller din lærer. Jeg ved det kan være svært at tale om det, når du nu skriver at du ikke er sikker på noget. Men jeg tror det bedste er at være ærlig og fortælle hvad du ser og oplever.
Jeg ved rigtig mange omkring din alder, har oplevelser der minder om din. Det kan også være at være bange for døden, at der skal ske ens forældre noget eller tanker om uhyrer, monstre og ja spøgelser. Nu ved jeg ikke hvor længe du har haft det sådan, men for langt de fleste forsvinder det igen og for andre er det godt at få hjælp fra nogle voksne, så man kan føle sig sikker og tryg.
De bedste hilsner BørneTelefonen