Brev
Jeg er i tvivl og hved ikke hvordan andre kommer til at reagere…
Hej Børnetelefonen, det her er først egnag jeg bruder jer.
Jeg er rigtigt meget i tvilvel om jeg er bisexuell eller ikke… Jeg er en pige på 17 år og jeg har altid så lang tid jeg kan huske syntes at piger og drenge er lige smukke.
Jeg har aldrig haft et problem at snakke til hverken drenge eller piger. Jeg går på efterskole og der er den her pige som jeg ikke kan få ud af hovedet, vi har kysset og vi har snavet, men da vi gjorde det så hade vi begge drukket.
Jeg kan ikke lade vær med at tænke på hende og jeg tænker på hende som på den samme måde som jeg tænker på min ex (som er en dreng).
Jeg hved ikke hvsi jeg er bisexuell, og jeg er rigtigt bange for hvordan reactioner fra dem jeg kender kommer til at være hvis jeg er…
Jeg hved ikke hvad jeg skal gøre…
Pige, 17 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du
Tak for dit brev. Jeg håber, at du får en god oplevelse med at bruge BørneTelefonen, og at det kan give dig lyst til at bruge os igen, hvis du får brug for os.
I dit brev skriver du både om dine tanker og følelser for pigen og du skriver også, at du er bange for, hvordan reaktionerne fra dem du kender vil være, hvis du er biseksuel. Jeg vil gerne skrive om begge dele i svaret til dig.
Der er rigtig mange unge, der ligesom dig er i tvivl om deres seksualitet. I de år sker der meget nyt med ens krop og man skal vænne sig til at have nogle tanker og følelser, som man ikke har haft før. Det er naturligt, at man afprøver og eksperimenterer med sin seksualitet og følelser for andre ved fx at kysse med veninder, venner have pige og drengekærester, og det betyder ikke nødvendigvis, at man er biseksuel. Du skriver selv, at du godt er klar over, at det kan have en betydning, at I begge havde drukket, og det har du jo ret i.Men, de følelser du har efter, er nok dem du skal lægge mærke til...
Jeg bliver nysgerrig efter, om du ved, hvordan hun føler for dig? Har I talt sammen efter? Hvad tænker hun om det? Ved du, om hun har gjort sig tanker om, om hun er biseksuel? Måske kan det hjælpe, hvis du taler med hende om det?
Jeg kan rigtig godt forstå, at du tænker på, hvordan andre vil reagere, hvis du fortæller, at du er biseksuel. Men, du behøver slet ikke fortælle noget. Ens seksualitet er privat. Det betyder, at andre ikke har krav på at kende til dine følelser. I virkeligheden kan du sammenligne det med, at du måske ikke har lyst til at fortælle til andre, hvis du har fået en kæreste. Og så kan det være lige meget, om kæresten er en pige eller en dreng. Nogle gange skal vi selv vænne os til en bestemt situation eller tanke, for lige at give sig selv lov til at mærke hvordan man har det med det, før vi deler den med andre. Prøv at tænke på, at du ikke behøver fortælle andre om dine følelser for pigen. Hvad gør den tanke ved dig? Giver den dig mere ro, eller synes du stadig det er svært? Når og hvis du bliver mere afklaret omkring følelserne og seksualitet, vil det sikkert også blive nemmere for dig at sige det højt til andre.
Hvis du kan tale med pigen, så kan du jo overveje at tale med hende om, hvordan det er at fortælle andre om sin seksualitet. Er det mon en mulighed? Måske kan det være rart for jer begge to at have hinanden at støtte jer til.
Jeg tænker, at du har brug for at høre om andres erfaringer med at være biseksuel eller i gang med at udforske sin seksualitet. Mange udforsker og eksperimenterer med deres seksualitet livet igennem og det er jo helt ok, ligesom nogen ikke er til at udforske deres sesksualitet i forhold til køn, men gør det på andre måder, så gnisten og lysten holdes i gang!
Kender du http://www.sexlinien.dk/Default.aspx?ID=28645&q=biseksuel&x=0&y=0?  Her kan du finde mange fortællinger om seksualitet, om at være biseksuel og du kan se film om andres tanker om at være biseksuel. Måske kan du finde støtte i at høre, hvilke tanker andre gør sig om det at være biseksuel?
Jeg har nu givet dig et svar med forskellige ideer til, hvad du kan gøre.  Det kan være, at du har lyst til at tale med pigen, men måske synes du, at det er svært at finde ud af, hvordan du skal komme i gang med snakken. Hvis du har lyst, kan du ringe eller sms'e til os på 116111 og få talt mere om det, hvis du har brug for det.Du er anonym og man kan ikke se nummeret på den telefon, du ringer fra.
Jeg håber, du har fået et svar, du kan bruge til noget, så du skriver igen en anden gang, hvis du får lyst til det.
Mange tanker og hilsner fra BørneTelefonen