Brev
Hvorfor mor
Kære bb
jeg er en transkønnet pige på 11 år og for 5 måneder siden fik jeg en meget dårlig nyhed
jeg fik afri de at min mor skulle i fængsel som jeg Er meget ked af efter som min far er meget voldsom og alkoholiker og er meget i tvivl om jeg skal sige det til kumunen efter som der kun er 3 måneder til min mor kommer ud
jeg bliver mobbet rihtig meget i skolen med at min mor sidder inde og jeg er meget ked af det hver dag
håber i vil svare mig hurtigst muligt
mvh den 11 årige pige
11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11 år.
Det er godt, at du skriver til BørneTelefonen, for jeg synes bestemt, du har brug for hjælp. Det er trist for dig, at din mor skal i fængsel. Selv om det " kun " er 3 måneder, så kan det være meget lang tid sammen med din far, når han er voldelig og alkoholiker. Det skal du ikke gå alene med.
Jeg synes bestemt, at kommunen skal have at vide, hvordan du har det. Det er nemlig kommunen, der skal hjælpe børn som dig, der ikke har det godt derhjemme. Måske kan du få hjælp fra en lærer. Prøv at tænke på, hvilken lærer, du synes er bedst til at lytte til eleverne. Når du har fundet ud af, hvem det er, vil jeg foreslå, at du fortæller ham/ hende om, hvordan du har det derhjemme. Og du har brug for hjælp.
Du kan også få hjælp  af en voksen fra BørneTelefonen, vi kalder der også for en bisidder. Vors bisidder vil hjælpe og støtte dig, inden og når der skal være møder med kommunen. Der er rigtig mange børn, der har haft stor glæde af at få hjælp på den måde. Hvis du gerne vil have en bisidder, kan du enten ringe til BørneTelefonen på 116 111, eller du kan ringe på 3555 5559 og bede om at tale med en bisidder.
Det er slet ikke i orden, at du bliver mobbet, fordi din mor sidder i fængsel. Det synes jeg, du skal fortælle til din klasselærer. Især i denne tid har du brug for at have det godt i skolen. Hvis din klasselærer får at vide, at du bliver mobbet, så håber jeg virkeligt, at der bliver gjort alt for at hjælpe dig. Så skynd dig at fortælle det, så det kan blive stoppet. Hvis du ikke lige har mod på at sige det til en lærer, kan du måske også skrive til din lærer på intra. Det kan sommetider være nemmere at skrive det.
Du er altid velkommen på 116111 - vi vil også meget gerne hjælpe dig.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen