Hvem er min far?

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 11 år,

Tak for dit brev. Jeg forstår godt din usikkerhed over, om det er din rigtige far. Og det er selvfølgelig ikke i orden, at du ikke skal vide sandheden om din far. Det har alle børn brug for.

Jeg kender jo slet ikke dine forældre, men jeg ved fra andre forældre, at det kan være rigtig svært at finde den alder, hvor ens barn er gammelt nok til at vide, de ikke er vokset op med deres rigtige far eller mor. Måske er det sådan hjemme hos jer …

Jeg tænker, det er vigtigt, at du igen fortæller dine forældre, at du er blevet utryg ved, om det er din rigtige far, og at du har brug for at snakke om det, du så i bogen.

Det kan jo godt være, at din far har ret i det, han sagde. Men det er alt sammen kun noget, dine forældre kender svaret på, og det er deres pligt at berolige dig.

Jeg ved godt, at det er svært at tage hul på sådan en snak. Jeg tænker, at du skal vælge en dag, hvor der er ro i huset, og stemningen er god. Det kan måske være en hjælp for dig at bruge dit brev til os, så I har det at snakke ud fra. Er det for svært for dig at tage snakken alene, er der måske en anden i familien, du kan tage med - eller en af dine lærere på skolen?

Du kan også starte med at ringe til BørneTelefonen på 116 111, som er et anonymt nummer, hvor der sidder voksne klar til at snakke med dig.

Jeg håber, du finder det mod, der skal til for at få snakket med dine forældre. Du har allerede taget det første skridt ved at skrive til os – sejt.

De bedste hilsner fra BørneTelefonen

Hvordan har du det i din familie?

hvordan har du det med din familie?

Føler du dig udenfor? Kommer du tit op at skændes med dine forældre? Er det svært med dine søskende?

Klik dig videre her og få gode råd til, hvordan du kan få det bedre i familien.