Kære pige på 15 år
Du kan tage det helt roligt. Der er rigtig mange, der er generte, når de ringer eller skriver til os. Det ved vi godt og er vant til, at det kan være svært. Vi synes på ingen måde, at det er pinligt eller mærkeligt, men helt normalt.
Vi er gode til at stille spørgsmål, så du skal ikke være bange for, om det bliver akavet. Det gør det ikke. Hvis man ikke lige ved, hvad man skal svar eller spørge om, så hjælper vi også med det.
Du starter bare med at skrive "hej", og så spørger rådgiveren, hvad hun/han kan hjælpe dig med, og så fortæller du bare, hvad du har brug for at tale/skrive om. Hvis du ikke lige ved det, så skriver du bare at du ikke er helt sikker på, hvordan du skal skrive/sige det.
Du kan også kopiere teksten fra dit brev til os + vores svar til dig og sætte det ind, så snart du kommer igennem. Eller give rådgiveren idnr. til dit brev, så kan vi læse det. Så kan rådgiveren med det samme se, at du har været i kontakt med brevkassen, og hvad du er blevet rådet til.
Det skal nok blive en rigtig fin samtale. Vi kigger ikke på, om du laver fejl. Det har ingen betydning. Vi tager os godt af dig.
Og husk, at du er anonym. Vi kan ikke se, hvor du skriver eller ringer fra. Du kan derfor føle dig helt tryg.
Du kan også kigge på denne video, hvor vi viser hvordan det er at ringe eller skrive ind til os: https://bornetelefonen.dk/ring
Vi glæder os til at høre fra dig!
Kærlig hilsen
BørneTelefonen