Hvad skal der ske nu!!

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige 12 år

Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, at du er bange for hvad der skal ske nu.

Hvis din mor ikke har penge til at betale for strøm og mad, så skal hun snakke med sin sagsbehandler på kommunen. På kommunen kan hun finde ud af, hvordan de kan hjælpe hende. Mon din mor ved det ellers kan du eller din far måske sige det til hende. På kommunen kan din mor fortælle, at hun ikke har penge til strøm og maden, der bliver dårlig og hun også har dig som hun skal passe på og sørge for har det godt.

Måske har du en lærer på din skole, som du kan snakke med om, hvordan du har det, og som måske kan hjælpe dig med, hvad der kan gøres for at hjælpe din mor. Måske har du en mormor og morfar, som kan hjælpe din mor med at betale strøm eller tage med din mor hen på kommune og snakke.

Du skriver, at du skal bo hos din far, selvom du ikke vil. Ved din far, at du har det sådan? Eller måske kunne det hjælpe at snakke med din mor eller din lærer om, hvorfor du ikke har lyst til at bo hos din far.

Du virker til at være en meget stærk og klog pige, som er god til at beskrive hvordan du har det og det er virkelig en god ting at kunne.

Jeg håber, at du ringer ind til os på 116111, så kan vi snakke mere om det der sker i dit liv og de ting, som vi kan råde og hjælpe dig med.

Jeg håber det bedste for Jer og at det var svar på dine spørgsmål, ellers er du altid velkommen til at skrive ind igen eller ringe til os.

De bedste hilsner fra BørneTelefonen

Få endnu flere råd, hvis du er Bange, utryg eller angst

Alle mennesker oplever at være bange mange gange gennem livet. Men hvis man er bange eller angst for ting, som slet ikke er farlige, eller hvis frygten for meget, er det vigtigt, at man får noget hjælp.

Nogle oplever at være bange for noget bestemt som fx eksamensangst, angsten for edderkopper eller at være bange for at flyve.

Det kan også være, det er lidt svært at sige, hvad man helt præcist er bange for. Måske det bare er en følelse af uro og utryghed i kroppen.

Her på siden kan få gode råd eller du kan lave din egen find ro plan. Du kan også læse andre børns breve og BørneTelefonens svar.