hjelp mig

hej brevkasse

jeg heder o og er 11år

jeg er meget bange for min mor

hun har prøvet at dræbe mig mange gange

og jeg har også selvmordstanker

jeg har prøvet at begå selvmord men har aldrig virket

jeg har mange sår hjælp ig jeg er bange!

Dreng, 11 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 11 år

Det er slet ikke ok, at din mor gør det imod dig.

Der er brug for hjælp med det sammen, og det kan du godt få.

Har du en far eller en anden voksen, som du kan snakke med og som kan hjælpe dig?

Måske en voksen på din skole - hvilken lærer eller pædagog tænker du er bedst at snakke med? De voksne på skolen skal hjælpe dig, så du får det godt igen.

Måske kan du sige det til den voksne eller vise dit brev og mit svar. Så kan du kan få hjælp til det, der sker derhjemme.

Hvis du synes, at det er for svært, så kan du ringe til BørneTelefonen 116111. Vi kan også hjælpe dig med det samme.

Du er også velkommen til at snakke med os om, hvad du kan gøre for at få de voksne til at hjælpe dig. Vi er der for dig og vil gøre alt, hvad vi kan for at hjælpe dig.

Jeg håber, at vi hører fra dig, så vi kan hjælpe dig!

Jeg håber også, at du samler mod til at snakke med en voksen, som kan hjælpe dig. For du skal have det godt og være tryg - det har man ret til som barn.

Masser af tanker og mange kærlige hilsener fra

BørneTelefonen

Få endnu flere råd, hvis du er Bange, utryg eller angst

Alle mennesker oplever at være bange mange gange gennem livet. Men hvis man er bange eller angst for ting, som slet ikke er farlige, eller hvis frygten for meget, er det vigtigt, at man får noget hjælp.

Nogle oplever at være bange for noget bestemt som fx eksamensangst, angsten for edderkopper eller at være bange for at flyve.

Det kan også være, det er lidt svært at sige, hvad man helt præcist er bange for. Måske det bare er en følelse af uro og utryghed i kroppen.

Her på siden kan få gode råd eller du kan lave din egen find ro plan. Du kan også læse andre børns breve og BørneTelefonens svar.