Brev
hjelp mig
hej brevkasse
jeg heder o og er 11år
jeg er meget bange for min mor
hun har prøvet at dræbe mig mange gange
og jeg har også selvmordstanker
jeg har prøvet at begå selvmord men har aldrig virket
jeg har mange sår hjælp ig jeg er bange!
Dreng, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 11 år
Det er slet ikke ok, at din mor gør det imod dig.
Der er brug for hjælp med det sammen, og det kan du godt få.
Har du en far eller en anden voksen, som du kan snakke med og som kan hjælpe dig?
Måske en voksen på din skole - hvilken lærer eller pædagog tænker du er bedst at snakke med? De voksne på skolen skal hjælpe dig, så du får det godt igen.
Måske kan du sige det til den voksne eller vise dit brev og mit svar. Så kan du kan få hjælp til det, der sker derhjemme.
Hvis du synes, at det er for svært, så kan du ringe til BørneTelefonen 116111. Vi kan også hjælpe dig med det samme.
Du er også velkommen til at snakke med os om, hvad du kan gøre for at få de voksne til at hjælpe dig. Vi er der for dig og vil gøre alt, hvad vi kan for at hjælpe dig.
Jeg håber, at vi hører fra dig, så vi kan hjælpe dig!
Jeg håber også, at du samler mod til at snakke med en voksen, som kan hjælpe dig. For du skal have det godt og være tryg - det har man ret til som barn.
Masser af tanker og mange kærlige hilsener fra
BørneTelefonen