Hjælp mih

Hej har brug for hjælp

det kan godt være det lyder lidt dumt men mig og min kæreste var sammen med så ligepluslige sad jeg barr med ham og så fik jeg sperm på mig

det skal lige siges jeh havde bukser på og det havde han også men er bange for der komme til at ske noget

plz hjælp mih

Pige, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 13 år

Mange tak for at dele dine tanker med BørneTelefonen. Du skriver, at det måske lyder dumt. Men det synes jeg bestemt ikke, at det gør. Det er ikke rart at være bange, og ikke vide, hvem man kan snakke med om sin bekymring. Så det var godt du skrev herind.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du er bange for. Jeg tror, at du er bange for, om du mon kan være blevet gravid. Er det mon rigtig forstået?

For at blive gravid skal drengens sperm op i pigens skeden. Du skriver, at du havde bukser på. Derfor kan du ikke være blevet gravid, da spermen så ikke kan være kommet ind i din skede. Man kan heller ikke blive gravid ved at få sperm i munden for eksempel.

Når I en gang er klar til at have sex, er det altid en god idé at bruge prævention. Det kan være kondomer I kan vælge at bruge. Du kan læse mere om prævention her.

Du er også altid velkommen til at kontakte BørneTelefonen igen, hvis du har flere spørgsmål om sex og graviditet eller noget helt tredje. Du kan ringe eller smse på 116 111 eller chatte med en vores rådgivere, så vi sammen kan hjælpe dig bedst muligt.

Kærlig Hilsen

BørneTelefonen

Få endnu flere råd, hvis du er Bange, utryg eller angst

Alle mennesker oplever at være bange mange gange gennem livet. Men hvis man er bange eller angst for ting, som slet ikke er farlige, eller hvis frygten for meget, er det vigtigt, at man får noget hjælp.

Nogle oplever at være bange for noget bestemt som fx eksamensangst, angsten for edderkopper eller at være bange for at flyve.

Det kan også være, det er lidt svært at sige, hvad man helt præcist er bange for. Måske det bare er en følelse af uro og utryghed i kroppen.

Her på siden kan få gode råd eller du kan lave din egen find ro plan. Du kan også læse andre børns breve og BørneTelefonens svar.