Hjælp mig!

A. (en dreng fra min parrelel-klasse) har truet med at slå mig, osv Jeg har kontaktet de voksne, men han stopper ikke. For nogle dage siden da der ikke var nogen på gangen, tog han fat i min arm og fik mig lagt ned på gulvet.

Jeg skreg at han skulle slippe mig. Han gav mig en knytnæve lige i ryggen. Jeg græd. “Hold din kæft! Du siger ikk noget til lærende, forstået? Ellers er du færdig!

Jeg græd endnu mere. Så rejste han sig og gik. Jeg kunne ikke rejse mig op. M. kom forbi, sjovt nok altid M.l xD Han sætter sig på hug og spørger “Hvad er der sket?”

Jeg kunne ikke svare ham. Han løftede mig op på et bord. Vi har borde og stole på vores gange xD Jeg Jeg kunne ikke svare ham. Han løftede mig op på et bord.

Jeg fortalte ham at A. havde slået mig. Der blev taget kontakt til hans forældre.. Nu er jeg bange for hvad han vil gøre. xc

Jeg har skrevet før, men fik ikke noget svar!

Vil i ikke nok svare mig her i brevet?

Pige, 11 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 11 år

Tak for dit brev. Det er rigtig godt, du har valgt at skrive herind, da det lyder som om, du har brug for, at nogle skal hjælpe dig med at få stoppet A med at true og slå dig.

Det er en voldsom episode, du har fortalt om i dit brev, og det er på ingen måde i orden, at A. slår og truer dig.

Det er rigtig godt, at du har haft det mod, der skulle til for at kontakte de voksne, for det her er nemlig noget, voksne skal hjælpe med at få stoppet. Men ved de voksne mon, at det ikke har hjulpet, at de har snakket med A., og at han fortsætter? Måske tror de voksne, at problemet er løst, derfor er det vigtigt, at du får fortalt til dem, at det stadig fortsætter.

M lyder som en voksen, du har det godt med, så måske kunne du fortælle ham om de ting, A. tidligere har gjort mod dig? Og måske kunne du fortælle til M, at du er bange for, hvad A vil gøre, efter hans forældre er kontaktet?

Ved dine forældre mon noget om de her ting med A? Hvis de ikke ved det, synes jeg, du skal fortælle dem om det, så de også kan hjælpe dig – fx ved at kontakte skolen. For alle elever har ret til at have det godt, når de er i skolen – og det gælder selvfølgelig også dig.

Du er også meget velkommen til at ringe eller sende en SMS til BørneTelefonen på 116 111.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere råd, hvis du er Bange, utryg eller angst

Alle mennesker oplever at være bange mange gange gennem livet. Men hvis man er bange eller angst for ting, som slet ikke er farlige, eller hvis frygten for meget, er det vigtigt, at man får noget hjælp.

Nogle oplever at være bange for noget bestemt som fx eksamensangst, angsten for edderkopper eller at være bange for at flyve.

Det kan også være, det er lidt svært at sige, hvad man helt præcist er bange for. Måske det bare er en følelse af uro og utryghed i kroppen.

Her på siden kan få gode råd eller du kan lave din egen find ro plan. Du kan også læse andre børns breve og BørneTelefonens svar.