Brev
Hemmelighed
Hej jeg er en pige på 12 år og jeg har fundet noget jeg nok ikke skulle se. Jeg kom hjem fra skole og jeg skulle finde et hårspænde som jeg havde tabt jeg gik ind på min mors værelse og der lå en dildo på natbordet. Jeg har holdt det hemmeligt i 2 år snart og tænker hele tide over det når jeg går ind på min mors værelse hvordan skal jeg fortælle det til min mor?
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år
Jeg kan godt forstå, at det kan være svært at se en dildo på ens mors natbord. Det kan føles meget grænseoverskridende, når man ser noget som kan føles så privat.
Jeg kan høre i dit brev, at det er noget, som du har tænkt på længe. Kunne du forestille dig at fortælle din mor det? Jeg kan sagtens forstå, at det er en svær samtale. Måske du kan vise hende det her brev? Det kan være en rigtig god måde at starte samtalen på.
Jeg tænker, at din mor nok gerne vil tale med dig om det. Hun vil måske endda synes, at det er rigtig godt, du siger det. De fleste forældre vil gerne vide det, hvis deres børn går og bekymrer sig om ting.
Nogen gange kan det også hjælpe at tale med nogen på sin egen alder. Måske har du en god ven eller veninde som har oplevet noget, der minder om det?
Uanset hvad, så tror jeg det vigtigste er, at du får sagt det højt til nogen. Det kan være den bedste måde at få ro på tankerne.
Hvis du har brug for flere råd eller vejledning, så er du velkommen til at chatte eller ringe på 111116.
Kærlig hilsen BørneTelefonen.