Brev
hej
hej jeg er 12år!
jeg mødte en mand på gaden sammen med min bedste ven sagde han til mig,
hvad mit nr. var jeg sagde det ikke men gik.
aligevel fik han fat i min skype og nu skriver han hele tiden.
hvordan kan jeg sige stop jeg tør ikke at skrive til han.
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej 12 årige pige
Jeg kan godt forstå, at du ikke tør skrive til ham, og at du gerne vil have, at han stopper. Hvor var det godt, at du ikke bare gav dit telefonnummer til en fremmed mand.
Du skal fortælle dine forældre om det, så de kan hjælpe dig med at få stoppet mandens kontakt til dig. Fremmede mænd på gaden skal ikke stoppe børn og bede om deres telefonnumre, og det er heller ikke ok, at han begynder at skrive til dig, uden at I kender hinanden.
Dine forældre kan sidde sammen med dig ved computeren, og du kan vise dem, hvad manden skriver. Det er en god ide at tage screenshots af det. For måske vil det være en god ide at anmelde manden til politiet, og så skal de bruge alt, hvad de kan få af oplysninger, så de kan finde frem til ham.
Jeg håber, at du får en god snak med dine forældre, og at I får stoppet manden hurtigst muligt.
De bedste hilsner fra BørneTelefonen