Brev
Gym
Hej
Jeg er en pige på 10 år jeg har nogle veninder der går til gymnastik
fra et halvt år siden gik jeg også til gymnastik jeg havdet ikke springet i trampet i lang tid til gym
man det skulle den her gang jeg sprang i salto ramte mine ven i trænerens hovdet og faldt efter det har jeg ikke haft lyst
jeg elsker at springe men har aldrig været god til trampet
jeg ved at man kan blive det men jeg har nermets en slags angst for trampet alle piger / veninder går til gymnastik og de er super gode og kan lave skrue flik og baglænder på græs jeg kan bare lave salto uden at lande????På trampolin. Det er så irreterne
for omkring et år siden gik jeg til prøve på deres hold
der var to hold vi kalder det mini og mikro
mine veninder gik på Mikro og skulle rykkes op til mini
jeg prøvede at fik at vide jeg skulle gå på mikro
jeg valgte ikke at gå på holdet fordi at alle mine vendiner skulle på mini og at jeg skulle gå med 0 klasse og jeg gik i 3 klasse. En af mine veninder kom også på mikro men græd der vi kom ud hendes mor er i bestyrelsen og bestemte over trænerne på en måde af en alleranden måde kom hun så op på mini sjovt nok Mens jeg var på mikro men jeg stoppede og startede et andet sted
min vendiner der kom på mini spøger mig stort set vær dag om jeg vil gå på endes hold og jeg siger nej vær gang jeg har det så dårgligt over at jeg ingenting kan og alle andre kan
jeg ville gerne starte til men kan ikke lide trampet min mor presser mig heltiden og siger kom nu kom nu og vær hun siger det kan jeg stortset græde i mig selv
min storesøster går også til det jeg ved ikke hvad jeg kan gøre jeg er vange for at blive tyk på grund af at jeg ikke går til sport
jeg har tænkt over mange sportsgrene men ikke er mig jeg vil gerne prøve nogen ting som hiphop dans selvforsvar og ting men har ingen at starte med på grund af at alle bruger 3-4 dage om ugen på gym kan i hjælpe mig
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 10,
Hvor er det godt, at du skriver ind til brevkassen, og deler dine tanker med nogen! Det kan være rigtig hårdt, at være i en venindegruppe, når den bliver opdelt. Det sker desværre ofte,  at man bliver opdelt, når man går til en sportsgren. Man kan sagtens være gode venner alligevel.
Måske kan du tænke over:
Om det overhovedet vil være sjovt, hvis du starter på mini-holdet. Jeg forstår godt, at du kan føle dig udenfor, når de andre er startet på mini-holdet. Jeg tænker bare, at du måske også vil føle dig udenfor, hvis du starter på mini-holdet, og ikke er klar til at lave de svære spring?
Hvis du stadig meget gerne vil starte på holdet, synes jeg du skal tale med din træner om, hvad der skal til - måske kan I sammen arbejde på, at du bliver endnu bedre, og overvinder den angst du beskriver?
Måske kan du også:
Tænke over og prøve at starte til noget, som du virkelig har lyst til, og som du måske endda har det bedre med ? Du kan få nye venner til en anden sport, og dine veninder kan ses uden for gymnastik? Hvis du kan lide den idé, kan du måske  starte med at gå til gymnastik færre gange om ugen imens du prøver hiphop, dans eller selvforsvar af? På den måde holder du dig i form og behøver ikke frygte, at du tager på, hvis du stopper til gymnastik.
Jeg synes også, at du skal tænker over at dele dine tanker med din mor. Det lyder til, at det også går dig rigtig meget på, at hun spørger ind til gymnastik. Derfor tænker jeg, at det ville kunne lette dit hjerte lidt at fortælle hende om dine tanker? Også de tanker du har omkring nogle af de andre sportsgrene, som du synes er interessante. Du skriver, at din mor helst vil have at du skal gå til gynmastik, som din storesøster. Jeg tænker dog, at de fleste forældre hellere vil se deres børn glade end have at de går til en bestemt fritidsinteresse. Derfor synes jeg ikke, at du skal holde igen med at være åben omkring dine tanker. Du kunne måske vise hende dit brev til Brevkassen, hvis det er lidt svært at sige til hende?
Jeg håber, at du har fået nogle idéer til hvad du kan gøre ved de tanker, som du går med. Jeg tror, at det er godt at du er god til at mærke, hvordan du har det og du følger det, du mærker.
Kærlig hilsen BørneTelefonen