Brev
Grænse overskridene( kæreste)
Obs: Indholdet er redigeret af hensyn til vores yngste læsere. Rådgiveren har læst hele brevet.
Hej BB
Jeg er en pige på 12 år som har en kæreste ( L ) på 14 år
L og jeg lå på et tidspunkt i L,s seng og så fjernsyn men pludselig drejer han hoved over mod mig og kysser mig til at starte med ( jeg ville ikke rigtig have det men kunne ikke sige det)
men så blev det til at han pludselig begyndte at skabe med mig og han tog han,s hånd og kørte den over mine bryster
Jeg ville ikke have det
prøves at skuppe han,s hånd væk man så tog han min trøje op og rørte hvid mine bryster og tog sin hånd ned i mine bukser.
Men så rejste han sig og gik hen og låste døren
han trak mine bukser af
Jeg ville slet ikke have det og så efter noget tid fik jeg taget mig sammen til at slå op med ham.
Men næste dag efter skole( vi skulle samme vej) begyndte han at tage på mig igen og jeg blev bange og vidste ikke hvad jeg skulle gøre
Kh den forskrækket pige
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år
Tak for dit modige og ærlige brev. Når jeg læser dit brev kan jeg godt forstå, at du føler dig forskrækket og føler dine grænser er blevet overskredet.
Oplevelsen med din gamle kæreste lyder ubehagelig og det lyder som om du blev meget chokeret og måske derfor har haft svært ved at sige stop. Men jeg er sikker på, at du viste på mange andre måder, at det ikke var ok for dig.
Din vigtigste ret du i forhold til en dreng/kæreste er din ret til at sige eller vise nej. Du kan sige eller vise nej når som helst, når der sker noget du ikke har lyst til eller føler dig parat til.
Det er godt du fik slået op med din kæreste og fik sagt fra så godt som du kunne - det var modigt gjort.
Det du har oplevet er ubehageligt, grænseoverskridende og var meget forkert gjort af din kæreste.
Jeg tænker, at du har brug for noget hjælp fra en voksen. Det her er ikke noget du skal klare alene. Din gamle kæreste skal vide, at han har gjort noget forkert og at han skal lade dig være i fred.
Jeg tænker også, at du har brug for at få fortalt om din oplevelse, så du ikke skal gå rundt med den indeni. Du har ikke gjort noget galt her, så du behøver ikke være bange for, at der er nogen der bliver sure eller vrede på dig.
Jeg ved ikke hvordan, du har det med dine forældre. Men jeg tænker, at dine forældre vil hjælpe dig så godt de kan, hvis du fortæller dem om det, der er sket. Måske vil det være det brev, du har sendt til mig og mit svar, du kan give til en af dine forældre eller en anden voksen. Så de ved, at du har brug for hjælp og trøst.
Fra mig får du et stort knus, og jeg håber, at du vil bruge noget af dit mod til at få hjælp fra en voksen - også selvom det kan være svært lige at få gjort.
Du er også altid velkommen til at ringe eller skrive til BørneTelefonen på 116 111. Vi vil altid gerne lytte og hjælpe dig.
Kærlig hilsen BørneTelefonen