Brev
gør det ondt
har hørt det gør RIGTIG ondt at have sex for første gang, men at det også kan være forskelligt,
men selvom det gør ondt kan det så stadig føles rart
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år.
Uh, det kan være svært at finde ud af hvad man skal tænke, når man hører de forskellige måder det kan føles på.
Jeg ved fra andre unge, at man kan være rigtig nervøs for hvordan det er, når man hører så meget.
Det er nemlig meget forskelligt fra person til person. Nogen bløder lidt og andre bløder slet ikke. For nogle kan det gøre ondt og nogle mærker ikke så meget til det. Som du skriver kan det sagtens stadig føles rart, især hvis den man er sammen med, er forsigtig og man er opmærksom på hvordan det føles for hinanden. Det vigtigste er at man forsigtigt prøver sig frem og ikke gør noget man ikke har lyst til.
Du kan læse lidt mere om det her: http://www.sexlinien.dk/emneside-seksuelle-lyster/foerste-gang.aspx
De bedste hilsner fra Børnetelefonen