Frygt (2)

Kære BB.

Jeg har allerede skrevet et brev (hvilket nu kun er få minutter siden for mig) Men jeg undladte nogen ting som nok kunne være vigtigt.

Jeg har det heller ikke godt med at møde nye mennesker eller være i nogen form for social sammenkomst (fx. fødselsdage)

Rigtig mange ting skete i sjette klasse (et par ting skete også i fjerde og femte som på virkede tingene i sjette). Men det vigtigste jeg nok kan sige om de ting der skete er at en pige dolket mig og min veninde i ryggen og fik alle vendt mod os.

Nu her i ottende sidder den pige foran min veninde og jeg sidder ret langt væk. Min veninde og den pige snakker tit sammen i timerne og arbejder sammen, de spørger nogen gange om jeg vil arbejde med men jeg har ikke lyst da jeg stadig ikke stoler på pigen eller kan tilgive hende da mange af de ting i sjette var hendes skyld og det var en af de grunde jeg begyndte at cutte.

Jeg har også mistet rigtig mange at mine tættest veninder. Det var en der ændrede sig helt vildt, en der flyttede væk og vi snakker sjældent. Min bedste veninde flyttede også men vi snakker stadig, en anden var en af dem der vendte mig ryggen i sjette og vi har ikke snakket sammen siden. Plus alle pigerne fra min gamle klasse snakker jeg rigtig sjældent med nu.

Håber i kan hjælpe mig på begge breve..

Måske kan i bare svare på det første om begge breve.

Pige, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige

Tak for begge dine breve. Jeg har svaret i det andet brev, som du selv foreslår. Du kan læse svaret her >>

Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Få endnu flere råd, hvis du er Bange, utryg eller angst

Alle mennesker oplever at være bange mange gange gennem livet. Men hvis man er bange eller angst for ting, som slet ikke er farlige, eller hvis frygten for meget, er det vigtigt, at man får noget hjælp.

Nogle oplever at være bange for noget bestemt som fx eksamensangst, angsten for edderkopper eller at være bange for at flyve.

Det kan også være, det er lidt svært at sige, hvad man helt præcist er bange for. Måske det bare er en følelse af uro og utryghed i kroppen.

Her på siden kan få gode råd eller du kan lave din egen find ro plan. Du kan også læse andre børns breve og BørneTelefonens svar.