Brev
Far
Jeg er blevet voldtaget af min far og han truer med at hvis jeg siger det til noget vil han kvæle mig mens jeg sover.
Jeg er mega bange han vækker mig hver aften for at misbruge mig mens han er fuld
og nogen gange henter han sine venner og ham for at misbruge mig.
HJÆLP
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 15-årige dreng
Det gør mig ondt at læse hvad du er udsat for. Jeg er enig med dig: Du skal have hjælp - nu. Det er en både ulovlig og helt forfærdelig situation din far bringer dig i.
Det bedste du kan gøre, er at fortælle det til en voksen – det kan være din lærer, en pædagog, en vens forældre, sundhedsplejersken eller en anden voksen.
Når du har fortalt det til en voksen, er det den voksnes pligt at hjælpe dig.
Fordi seksuelle overgreb er skadelige og ulovligt, så må den voksne ikke holde det hemmeligt, men skal sørge for at det stoppes, og at du får hjælp.
Det betyder, at den voksne du taler med skal kontakte kommunen og/eller politiet.
Hvis du ikke synes du kender en voksen som du kan fortælle om situationen hjemme ved din far - så ring til os. På BørneTelefonen kan vi nemlig også hjælpe dig med at få fortalt til fx kommunen eller politiet, hvad du har været udsat for, og at du har brug for hjælp med det samme.
Jeg kan forstå din far truer, så du føler dig bange for at fortælle det videre. Du skal vide, det gør han fordi han godt ved, det han gør er ulovligt. Din far har lige som dig brug for hjælp, så det kan stoppes. Og så snart kommunen får at vide, hvad der sker hjemme hos dig, vil de sørge for at du kommer i sikkerhed, så du kan føle dig tryg. Jeg håber så meget at du rigtig snart enten kontakter os eller en voksen du kender, så du får hjælp.
Du kan læse mere om seksuelt misbrug af børn her: https://bornetelefonen.dk/tema/seksuelle-kr%C3%A6nkelser
De kærligste tanker fra BørneTelefonen