Brev
Er kedatte😢
Mig og min far blev uvenner
først smed min far min dynen på gulvet
sort efter det kom jeg til at slå ham og sår slo han mig
men jeg vil garne vare hanes ven i gen🙂
Pige, 9 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 9 år
Tak for dit brev. Det er rigtig godt, at du skriver.
Selvom du slog først, må din far ikke slå. Du skal sige det til nogen, hvis det sker igen. Det er ikke i orden.
Hvis man er blevet slået, skal man sige det højt. Ingen må slå.
Hvem kan du sige det til, så det ikke sker igen?
Tør du sige til din far, at han ikke må slå dig? Måske kan I tale sammen, mens din mor også er der?
Det er vigtigt, at hun også ved, hvad der er sket. Så kan hun måske også tale med din far? Så det ikke sker igen.
Husk at du altid kan ringe og tale med os på 116 111.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen