Er det forkert at være Brony?

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 18 år.

Hvor er det skønt, at du har en hobby som gør dig glad. Det er ikke altid nemt, at forklare andre hvorfor det lige er den "ting" man går op i - sådan er det bare. Der er intet galt med, at være Brony og hygge sig med det. Som regel er det sådan, at hvis man tør stå ved sin hobby bliver det respekteret af andre - også selvom de ikke helt kan forstå det.

Jeg forstår også godt, at du ikke helt kan være dig selv omkring din hobby med de negative erfaringer du har med dig fra folkeskolen. Så ærgerligt, at de ikke kunne lade dig have din hobby i fred. Derfor er det super godt, at du er opmærksom på, at sådan skal det ikke være længere og at du gerne vil have det anderledes.

Så et godt råd til dig kunne være, at du står åbent ved din interesse/hobby, også selv om andre tænker deres. Samtidig må du nok også acceptere, at det langt fra er alle, som forstår hvorfor og nogen vil måske syntes, at det er lidt underligt. Men det er jo deres "problem". Så længe du hygger dig med det, skal du da fortsætte med det. Og du skal nok også være klar på at møde nogle af de samme reaktioner, som i folkeskolen. Måske vil det være en idé at høre andre Brony's om deres erfaringer og hvad de har gjort ved andres holdninger til Brony's. Der er jo Brony's over hele verden, som dyrker deres hobby sammen.

Måske kan det også hjælpe dig til, at slippe computeren og bruge noget tid på, at være sammen med dine kommende klassekammerater. Især i starten er det vitigt, at man møder og bruger tid med sine nye klassekammerater. Hvis du ikke har lyst til at fortælle, at du er Brony så kan det at tegne være det, du vælger at fortælle om, til at begynde med. Ofte er det sådan, at når man først har lært nogen at kende, så har man lettere ved, at acceptere dem som de er. Måske vil du opleve, at der er andre som har nogle hobbyer, som man ikke ville have gættet.

Håber at du har fået nogle ideer til hvad du kan gøre og vil ønske dig god fornøjelse med HTX og de nye kammerater.

De bedste hilsner fra

BørneTelefonen

Få endnu flere råd, hvis du er Bange, utryg eller angst

Alle mennesker oplever at være bange mange gange gennem livet. Men hvis man er bange eller angst for ting, som slet ikke er farlige, eller hvis frygten for meget, er det vigtigt, at man får noget hjælp.

Nogle oplever at være bange for noget bestemt som fx eksamensangst, angsten for edderkopper eller at være bange for at flyve.

Det kan også være, det er lidt svært at sige, hvad man helt præcist er bange for. Måske det bare er en følelse af uro og utryghed i kroppen.

Her på siden kan få gode råd eller du kan lave din egen find ro plan. Du kan også læse andre børns breve og BørneTelefonens svar.