Er det et overgreb på muslimsk pige? eller er han bare en pædofil mand?

Er det et overgreb på muslimsk pige? eller er han bare en pædofil mand…?

Hej Bb!

Jeg er en pige 15, der døjer stadig med en dårlig oplevelse, der skete for nu lidt over 3-4 år siden, da jeg var kun omkring de 11-12 år. Jeg er træt af, at skulle have det sådan tit! Føler at jeg er ødelagt indvendig!
Jeg har ikke fortalt til nogen som helst,og der er gået, lidt over 5 år nu, men her for omkring 2 måneder siden, fik jeg endelig formået at gøre det!

Har stadigvæk ikke snakket med andre end et par veninder om det, da de kun se at jeg ikke var den person, jeg plejede være.Jeg var ofte meget trist og var meget indelukket, og snakkede ik særlig tit, og holdt bare facade op!Men selv dem har jeg haft svært ved helt at fortælle, hvad der skete præcis!

Således begyndt jeg straks at græde og mine øjne blev ilderøde. Jeg kunne ikke holde ud at fortælle dem på en gang, så jeg valgte herefter tage min aller bestie’ og fortælle det til hende. Da jeg begyndte at fortælle noget af min episode” Hun havde allerede på hånd en fornemmelse, hvem person var! Og det gjorde det endnu værre, da min aller bestie, sagde at hun blev udsatte for det samme, hvor hun blev taget på brysterne..

Det var igen min storesøsters mand,( kaldes det ik svoger, right?) der havde gjort det på hende! Han er nu omkring de 30-32 år!- Min veninde kun ikke fortælle mig hendes dårlig episode var pga. Jeg holdt meget af ham, og vi var begge glad for ham! Men det jeg ikke forstår er, at min veninde stadig ” hils ham i dag, når hun støder indtil ham ud i byen!

Jeg ved I tænker sikkert nu, at det var, hvad 3-4 år siden, det der skete, men det påvirker mig stadig hverdag! Jeg ved ikke hvordan jeg skal håndterer mine følelser, og jeg havde troet det blev lettere med tiden.
– Men jeg har ikke meget til overs for ham mere, og prøver altid at undgår ikke snakke med ham, når han tilstede.

Men desværre er han gift med min storesøster, og inklusiv har et barn på 10 næsten! Så De kommer tit hos os! Hele mine familie kan lide ham, når han er på besøg. Men jeg føler mig virkelig klam, bare når jeg er i det samme rum som ham, general.

-Jeg havde engang kort adfærd med ham, hvor bla. disse episoder, hvor han komme ind til mit værelse, og snavede med mig, og gav mig penge. Og sagde,” hvis du manglede penge, så bare sige til!” Jeg kan ikke engang kigge ham i øjnene længere, uden tænk på han er måske pædofil mand! Jeg hader ham bare, og har intet tillid til ham længere! Han havde kendt mig næste hele mit liv, siden jeg har været født! Vores special bånd, findes ikke mere!

Jeg føler selv at jeg blev udsat for en af de værste ting, der kan ske for et barn! Jeg tænker ofte på han vil gør noget ved sin egen datter eller mine andre små søskende! Han omgåes meget med min søskende og snakker søde” tit til dem! Jeg får det bare dårligt bare ved tanken, der kun ske det samme for dem. Men nok fordi jeg føler jeg ikke kan få mig selv til at fortælle den: forfærdelige oplevelse til nogen af mine søskende/ eller familie medlemmer!

( Men den historie bliver langt, som sagt)(

Hele historien forgik, således at det hele startede med at jeg fik tidlig fri fra skole, og gik hen til min søsters’ mand, vi aftalt at jeg skulle mødes hjem hos ham! Da han sagde, han vil fortælle mig noget vigtigt! Så jeg kommer hjem til ham, og det var kunne os to!

Vi havde et godt bånd, der gjorde at han vil kun fortælle mig alt. Men, så derefter ligger vi også godt tilrette på sofaen og ser bare tv’et, men indtil han slukker tv’et. Han begynder lige pludselig ud på den blå luft, at fortælle mig at han kan lide mig, og er den bedst person i verden, og han elsker mig og han ville betale min kørekort!

Men efter det rykkere han tættere hen til mig, og begynder at rører mine bryster, og siger: “Må jeg ikke nok se dine bryster, det er kun for mig, og tager min hånd ned til hans kønsdele. Han siger derefter:” komme vi skal gå ind på soveværelse, jeg gør bare, hvad siger han og følger med ind i rummet. Han begynder at kysser mig på halset, og læberne!

Jeg bliver mundlammet, og forstår overhovedet, hvad der foregår! Og har myrekryb og begynder straks allerede få det enorme dårligt der, ved ikke, hvordan, men han får lagt mærke til at jeg ikke føler mig godt tilpas.Han fortæller mig efter episoden, at jeg ikke skulle fortælle det til nogen som helst, og det lå kun mellem ham og mig! Og siden det besøger jeg dem ikke ofte mere! Kun, hvis jeg skal hente ting til min storesøster, eller ligende ting osv.

Få dage efter episoden var ham og min storesøster hjem hos os! Jeg gik ikke ned til stuen og spiste aften’s overhovedet pga, ham og gik aldrig ned af trappen, hvis han nu pludselig var der tilstede.
Jeg var idet hele taget på mit værelse 24/7, indtil de gik hjem, som sagt!. Jeg føler virkelig at jeg har været min storesøster utro”. En dag fik jeg et besked fra ham om hvor, der stod at han undskylder osv… Jeg svarede ham aldrig tilbage!

-Men ja, Jeg skammer mig virkelig, og har grædt optil flere gange, og prøvet lad’ som om, det overhovedet ikke fandtes, da jeg endelig kommer hjem til mig selv! Men disse episoder kan jeg åbart ikke bare glemme, og det bliver pissede akavet hvergang, når jeg møder ham alle steder! Men ja, jeg prøver være ligetil ligesom vores “gode gamle dage” Men jeg tror ikke at jeg kan få mig selv til åbne op for en ham/ eller mennesker, nemt længere!

– Jeg har general dårligt selvværd omkring min krop, og lukker folk ud, og ved ikke hvad skal jeg gør af mig selv længere.

– Føler at jeg var selv uden om det?

-Er han bange for at jeg kan konfronteret ham? Har det store konskvenser for ham, siden da? Kan man kalde det et seksuelt overgreb, jeg blev udsat for!?

– Hvem skal jeg fortælle det til? Min storesøster, ville hun overhovedet tror på det jeg sige!

– Jeg ved godt at det var meget langt brev, og der var mange spørgsmål med. Har virkelig gået med det alene i lang tid!

Derfor håber jeg at I kan hjælp mig!

– Hilsen den fortabte muslimsk pige!

Pige, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 15 år.

Hvor er det godt, at du har fået mod til at fortælle om dine grimme oplevelser. Du har gået med dem i 3-4 år og håbet på, at tankerne og følelserne forsvandt. Du har nu indset, at det gør de ikke. Du må virkelig have følt dig ensom og ulykkelig. Flot og godt, at det kommer ud nu.

Du har ret i, at du har været ude for det værste, man kan udsætte et barn for. Og det VAR et seksuelt overgreb. Det er jeg slet ikke i tvivl om. Når du bliver i tvivl, er det måske fordi, du gjorde, hvad han sagde, da du besøgte ham? Og derfor tænker du, at det måske var din egen skyld?

Men hør her: Du var et barn. Og du var alene med din svoger. Du gjorde intet forkert. Du havde tillid til ham. Han lokkede dig til noget, der ikke var i orden, og det gjorde dig bange. Måske har du fornemmet, at hvis du gjorde modstand, ville det blive endnu værre. For han var jo den voksne, der havde magten over dig.

Du klarede situationen på den bedst mulige måde. Du har ingen skyld i det, der skete. Det er din svoger, der har skylden. Det var ham, der gjorde noget helt forkert og ulovligt.

Jeg kan fortælle dig, at mange mennesker, der har været udsat for seksuelt overgreb, skammer sig – ligesom du gør. Og de fortæller, at de er i tvivl om, det var deres egen skyld. Fuldstændig ligesom du selv har gået og tænkt. Men det er aldrig deres skyld! Det er altid krænkerens skyld, altså ham, der laver seksuelt overgreb.

Derfor er det ikke dig, der har været utro mod din søster. Det er ham! Og det ved han godt. Hvorfor skulle han sige undskyld, hvis han ikke mente, det var hans skyld?

Jeg kan forestille mig, at han er bange for, hvad der sker, hvis du fortæller om overgrebet. For han ved godt at det er ulovligt, og at han kan blive straffet for det. Han har også forulempet din veninde. Han er sikkert også bange for, at det kommer frem.

Jeg kan godt forstå, at du har mistet tilliden til ham, og at du hader ham. Han har gjort meget skade på dig. Derfor synes jeg, det er fint, at du forsøger at undgå ham. Så du kan beskytte dig selv.

Det må gøre så ondt inden i dig, når du ser, hvordan han er sød mod dine søskende og sin egen datter. Jeg kan derfor godt forstå, at du får bange tanker om, hvad han kan finde på at gøre.

Det er fint, at du overvejer, hvem du skal fortælle det til. For du skal ikke gå alene med det her mere. Jeg kan godt forstå, at du er usikker på, om din storesøster vil tro på dig. Jeg ved, at i nogle muslimske familier kan det være meget svært for familien at lytte til og tro på, når pigerne fortæller om overgreb.

Derfor vil jeg foreslå, at du kontakter den organisation, der hedder Etniskung.dk. Her er der rådgivere, der er vant til at tale med muslimske unge om deres problemer. Og de ved meget om, hvordan man bedst griber svære sager an i forhold til familien. Du kan ringe til dem på 70277666.

Jeg tænker, at du måske har brug for at snakke med en psykolog om din situation, så du kommer til at føle dig mere hel indvendig. På Etnisk Ung har du mulighed for at komme til det.Læs mere på: http://www.etniskung.dk/

Jeg vil endnu engang fortælle dig, at det er så godt, at du er begyndt at fortælle om det seksuelle overgreb. Det er SÅ vigtigt for dig og dit liv fremover. Så gå endelig videre med det.

Mange gode tanker og held og lykke fra BørneTelefonen

Er du blevet seksuelt krænket?

Seksuelle krænkelser er, hvis du bliver tvunget, presset eller lokket til noget seksuelt. Det kan også være en krænkelse, selvom man ikke sagde nej.

En seksuel krænkelse er fx hvis nogen rører ved dig på en seksuel måde, uden at du har givet dem lov. Hvis du bliver bedt om at røre ved dem. Hvis du skal kigge på noget seksuelt eller gøre noget seksuelt – fx tage tøjet af.

Det er heller ikke ok, hvis du bliver presset til at tale om seksuelle emner – fx svare på spørgsmål, om du onanerer.

Det er vigtigt at tale med nogen, hvis man har været udsat for en krænkelse. Her kan du læse mere om seksuelle krænkelser og få gode råd.

Seksuel krænkelse Andre der hjælper

Anmeld digital krænkelse

Anmeld ulovlig deling af billeder og video samt digital afpresning
Læs mere

Anmeld seksuelt overgrebsmateriale

Anmelde seksuelt overgrebsmateriale med børn
Læs mere

Anmeld voldtægt og seksuelle overgreb

Hjælp til at anmelde voldtægt og seksuelle overgreb
Læs mere

Trin for trin Byg et brev

Hvis det er svært at sige noget ansigt-til-ansigt, kan det være nemmere at skrive det ned. Her kan du bygge et brev, som du kan sende til den person, du gerne vil have til at hjælpe dig.

Skriv et brev, sæt ord på det, der er svært at sige. Vi har lavet en guide, der hjælper dig med at skrive de tanker ned, som er svære at fortælle.