Brev
Er bange!!
Hej jeg er en pige på 14.
Jeg har mødt en fyr som jeg begyndte at snappe med.
Han spurgte om jeg havde bh på og jeg sagde nej. Han sagde så at han ikke troede på mig og pressede mig til at sende et billede hvor man kan se halvdelen af mit bryst. Han siger bagefter at han har screenshots af det og alt muligt.
Lige i det sekund gik jeg fuldstændig i panik.
Han sagde at det ikke var hans skyld hvis jeg en dag så det på facebook.
Jeg var så dum/klog at jeg blokerede ham, men fjernede blokeringen bagefter fordi jeg vil have screenshot af samtalen. Samtalen var selvfølgelig så lige blevet slettet fordi jeg havde blokeret ham.
Og er jeg bare virkelig bange for at han lægger det ud. Jeg kender ham kun gennem snapchat og ved ikke hvad han hedder så kan ikke finde ham nogle steder.
Ved bare ikke hvad jeg skal gøre. Kan ikke fortælle det til nogen for jeg er en meget generet person hvad det angår at snakke om private ting/problemer med folk.
Håber at i kan hjælpe mig
Hilsen pigen der aldrig sender et billede hvor man kan se bare en lille smule for meget igen
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år.
Jeg kan godt forstå, du synes det er ubehageligt det der er sket. Du er ikke den eneste, der har prøvet denne ubehagelige oplevelse. Jeg kan læse, du har reageret på en god måde, dels ved at blokere ham og ved at stoppe med at snappe/skrive med ham.
Du har helt ret i, det kunne være en god ide at have screenshots at hvem han er og hvis han har skrevet eller sendt billeder til dig, men hvis du ikke tænkte på det inden du blokerede ham, så er det sådan. Husk på, du passede på dig selv og det er vigtigt.
Det at han truer dig med at du måske en dag vil se det på Facebook, er ikke ok. Det er ulovligt at dele billeder af andre, uden de har givet lov. Om det nogensinde vil ske, er ikke til at vide, men det at leve med frygten, kan være svært. Jeg synes derfor du skal finde modet til at tale med en voksen, dels for du ikke skal gå alene med dine tanker og frygt, men også fordi de kan hjælpe dig, hvis der skulle ske mere. Du kan hente flere råd i folderen: Har du været nøgen på nettet?
Måske du spørger dig selv, hvordan kunne det ske? Det sker oftest, når man bliver grebet af en stemning eller føler sig under pres. Nogle gange får man gjort ting, som man kommer til at fortryde. Det er alle mennesker ude for.
Jeg synes ikke, du skal gå alene med det her, så jeg håber du får talt med en voksen, måske enten din mor eller din far. Det kan føles som umuligt, men du har allerede sat ord på i dit brev her. Måske du kan vise dem det her brev, så de kan læse, hvad vi har snakket om? Du er velkommen på 116111, hvis du har brug for os.
Kærlig hilsen BørneTelefonen