Brev
Eks-kæresten angriber.
Kære Brevkasse.
For snart 2 år siden. Slo jeg op med min kæreste. Han blev så vred at han en dag, sagde vi skulle gå en tur… Og der angreb han mig.. Jeg kan stadig huske smerten. Og frygter det sker igen…
Pliz hjælp mig
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du
Det er helt forståeligt at blive bange, når man oplever noget slemt. Og når en person, man har haft tillid til gør noget, som overhovedet ikke er okay. Der kan derfor opstå frygt for, at det kan ske igen.
Den frygt du går med kan komme til at tage meget plads i dine tanker. Måske forhindrer frygten dig også i at gøre nogle ting, fordi du bliver bange for at blive angrebet igen. Derfor tænker jeg, at det er vigtigt, at du får talt med nogen om det der er sket og hvordan du har det nu. Jeg har talt med andre, som synes det er svært at fortælle om noget så svært. Måske vil det være en idé at skrive det i et brev eller besked. For det er vigtigt, at du får støtte og hjælpe dig til at blive tryg igen.
Hvilken voksen vil du være mest tryg ved at tale med eller skrive det til? Det kan for eksempel være dine forældre, en anden fra familien, en venindes mor eller en lærer. Måske har du en veninde, der kan hjælpe dig med at snakke med en voksen?  Det er i hvert fald vigtigt, at du får talt med en voksen, som kan hjælpe dig med den frygt som du kæmper med. Måske kan du gå en tur med en af dine forældre og få snakket om det - måske bliver det nemmere når I går sammen?
Jeg håber, at du får mod til at få talt med sød voksen om det. Det er super flot, at du har valgt at skrive herind også efter, at der næsten er gået to år. Det viser også, at det stadig fylder hos dig og det er helt forståeligt, at det gør det. Du er altid velkommen til at ringe ind og snakke med os.
Kærlige tanker BørneTelefonen