Brev
Bange for to mænd på knalere
Hej
jeg er en pige på 11 år
jeg føler at der er to drenge omkring 15 16 år der stalker mig
de dytter af mig køre meget slingrende fra vej til fortog
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11
Det lyder ikke spor rart. Det er ikke ok, at de store drenge gør dig bange.
Jeg tror, det vil være godt, hvis du kan fortælle det her til en voksen. Måske en af lærerne? Eller dine forældre?
Hvis det er noget, der sker tit, så kan du måske få nogen til at følges med dig, så de kan se, hvad der sker.
Jeg håber, du vil skynde dig at finde en voksen, som kan få de drenge til at stoppe med det. Så du kan føle dig tryg igen.
Kram fra BørneTelefonen
Få endnu flere råd, hvis du er Bange, utryg eller angst
Alle mennesker oplever at være bange mange gange gennem livet. Men hvis man er bange eller angst for ting, som slet ikke er farlige, eller hvis frygten for meget, er det vigtigt, at man får noget hjælp.
Nogle oplever at være bange for noget bestemt som fx eksamensangst, angsten for edderkopper eller at være bange for at flyve.
Det kan også være, det er lidt svært at sige, hvad man helt præcist er bange for. Måske det bare er en følelse af uro og utryghed i kroppen.
Her på siden kan få gode råd eller du kan lave din egen find ro plan. Du kan også læse andre børns breve og BørneTelefonens svar.