Brev
Bange for at min morfar skal dø
Hej bb
min morfar har været død efter han fik en Black out da
og nu er jeg bange for han dør
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 10 år.
Det er klart, at du er nervøs for din morfar, når han har haft sådan en oplevelse.
Du bliver nødt til, at spørge de voksne omkring dig, hvad de tænker om det. Jeg kunne forestille mig, at din mor også tænker på det. Og har hun mon glemt at forklare dig, hvad der er sket? Måske ved hun slet ikke, at du er bange, og går og spekulerer.
Du må have hende, eller en anden voksen til at forklare dig, hvad lægerne gør for at hjælpe morfar. Nogen gange er man mere bange, fordi man ikke ved noget. Og hvis man ikke får talt med nogen om det, kan de bange følelser vokse dig større.
Hvis du af en eller anden grund, ikke har nogen voksne at tale med, vil jeg foreslå, at du ringer til Børnetelefonen på 116 111 og snakker med en voksen der. Når man er bange, er den bedste hjælp som regel, hvis man snakker om det.
Jeg håber, at din morfar bliver helt frisk, og at du får talt med en voksen.
Kærlig hilsen BørneTelefonen.