Tvangs fjernet

Jeg vil tvangstfjernes

min forældre er ..

Kan ikke ringe til jer

Dreng, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære du, der gerne vil tvangsfjernes.
Tak for dit brev, det lyder til, at noget er helt galt hjemme i din familie, siden du har et ønske om at blive tvangsfjernet. Derfor er det rigtig godt, du skriver, så du kan høre lidt om dine muligheder.
Jeg kan forstå på dig, at du ikke har mulighed for at ringe til os. Men måske kunne du finde en lejlighed til at skrive lidt mere til os om din situation og nogle ideer til, hvordan vi kan få fat i dig..?
For vi vil selvfølgelig meget gerne hjælp dig med at få fat i din kommune, så du kan få forklaret dem, hvad der er grunden til, at du ikke længere kan holde ud at bo hjemme. Vi vil også gerne følges med dig til møderne med kommunen, og hjælpe dig med at sørge for, at du får oplysninger om dine rettigheder. (Læs mere om hvordan vi evt. kan hjælpe dig her >.)
Måske har du en e-mail adresse, hvor vi kan mailes ved? Ellers måske kan du logge på Chatten her på hjemmesiden og bede rådgiveren om hjælp til at lægge en plan sammen med dig.
Måske kunne du også overveje, om du kender en, som du kunne låne en telefon af? - Måske en god ven, der kunne hjælpe dig med at få kontaktet BørneTelefonen, så du ikke skulle klare det hele selv... (Det er jo gratis at ringe til BørneTelefonen, så det vil ikke koste din ven noget som helst.)
Hvis du af den ene eller anden grund ikke har mulighed for at kontakte os på anden måde end gennem brevkassen, så kan vi stadig godt kontakte din kommune og gøre dem opmærksom på dine ønsker.
Hvis du gerne vil have, vi gør det, så send os et nyt brev, hvor du beskriver, hvordan det er at være dig hjemme i din familie. Beskriv hvorfor, du ikke kan holde til at bo hjemme længere, og hvad du håber på kommer til at ske. Det er meget vigtigt, at du også skriver, hvad du hedder (dit fulde navn) hvor du bor (hele din adresse) samt din fødselsdato og dit fødselsår!
De kærligste hilsner fra BørneTelefonen

Anbragt Andre der hjælper

De Anbragtes Vilkår

Netværksgrupper for nuværende og tidligere anbragte børn og unge
Læs mere

Ankestyrelsen

Er du fyldt 12 år, kan du klage over kommunens beslutning om dig.