Smmenværd :(

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige

 Når jeg læser dit brev, tænker jeg, at der er rigtig mange svære ting i dit liv lige nu, som tydeligt fylder rigtig meget for dig… Men samtidig tænker jeg, det er vigtigt, at holde fast i nogle af de gode relationer… Du fortæller, at du snakker meget med din plejemor om alle de her ting... Det er fantastisk, at du trods alt har en god kontakt til hende, så du har nogen at vende det hele med. Du nævner også, at du snakker godt med din søsters kæreste, og at han er en stor hjælp og støtte for dig… Hold endelig fast i det, så du ikke står alene… Vedrørende samværet med din mor, så tænker jeg, at det er vigtigt, at du selv mærker efter, om du har lyst til at være sammen med din mor. Som du skrev i dit sidste brev, så følte du, at det var for meget, og ind imellem blev I rigtig uvenner, når I var sammen, og hvis det er det, der sker, så er det måske ikke lige nu, I skal forsøge at etablere et samvær mellem dig og din mor..? Måske din plejemor kan hjælpe dig med at tale din sag, når det handler om samvær med din mor..? Det samme gælder måske i forhold til samværet med din far… Det er jo dejligt, at du trods protest fra din mor tidligere, har fået lov fortsat at have samvær med din far…Men jeg tænker det er vigtigt, at du får sagt fra, når det ikke er rart at være der… Måske kunne I lave en aftale om, at du er der hver 4. weekend, men at du til enhver tid kan komme hjem, hvis det hele bliver for svært…?   Du fortæller, at du har haft nogle psykologsamtaler, og at du er blevet lovet flere… Jeg tænker også, at så længe situationen er så kompliceret, og der er så mange problemstillinger, så er det vigtigt, at kommunen stadig sørger for, at du får lov at snakke med en psykolog. Det lyder på dit brev også som om, det er vigtigt for dig… Det er selvfølgelig svært, hvis kommunen ikke rigtigt sætter gang i det, men her er det vigtigt, at du bliver ved med at sige til dem, at du har brug for det… Måske kan din plejemor eller din bisidder også støtte dig lidt her… Jeg er rigtig ked af at høre, at det ikke har hjulpet dig med en bisidder. Hvad mon du tænker, at du gerne ville have haft, at bisidderen kunne have hjulpet med? Måske synes du ikke, at det har fået tingene til at gå hurtigere hos kommunen? Jeg tænker på, om du mon ville have mulighed for at ringe til bisidderkorpset på 35 55 55 59 og fortælle, at det ikke er gået, som du forventede? Som regel oplever vi, at vores bisiddere har mulighed for at hjælpe børn og unge rigtig meget, men hvis der er noget i dit tilfælde, som du gerne ville have var anderledes, så vil vi rigtig gerne høre det, så vi kan prøve at hjælpe dig på en anden måde. Måske kan din plejemor hjælpe dig med at ringe op - altså sidde sammen med dig, når du ringer, hvis det føles mere trygt? (Måske kunne hun også læse dit brev her - og mit svar, så hun ved, hvad vi har skrevet om?)

De bedste ønsker fra BørneTelefonen

Anbragt Andre der hjælper

De Anbragtes Vilkår

Netværksgrupper for nuværende og tidligere anbragte børn og unge
Læs mere

Ankestyrelsen

Er du fyldt 12 år, kan du klage over kommunens beslutning om dig.