min far

Jeg er kommet i familiepleje fordi min mor har været syg med deprition men er ved og være rask nu har kommunen besluttet jeg skal ha samvær med min far som jeg ikke har et godt forhold til og jeg vil ikke se ham for han har ikke været god ved mig mine store brødre og min mor. Men har nu været tvungen til at se ham to gange med en pædagog og fået at vide jeg skal samarbejde og opføre mig pænt når der er samvær. Gidet ikke se min far men ingen lytter kun min mor men ingen vil høre på hun heller hvad skal jeg gøre jeg er tolv år .

Hilsen J….

Dreng, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære J
Jeg håber, du ser svaret her. Vi vil rigtig gerne hjælpe dig, hvis vi kan. I Børns Vilkår er det muligt at få en bisidder (en voksen der kender til børns rettigheder) der kan tage med dig og støtte dig, når du skal mødes med myndighederne. Læs mere om det her >>

Hvis du tænker, det kunne være noget for dig, så ring til BørneTelefonen på 116 111 og forklar rådgiveren om din situation og sig, at du gerne vil have hjælp fra en bisidder, så skal rådgiveren nok hjælpe dig med at få fat i en...

Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Ps. Undskyld at svaret er så kort, men vi modtog dit brev efter brevkassen var ferielukket, så det blev bare til et "lyn-svar"

Anbragt Andre der hjælper

De Anbragtes Vilkår

Netværksgrupper for nuværende og tidligere anbragte børn og unge
Læs mere

Ankestyrelsen

Er du fyldt 12 år, kan du klage over kommunens beslutning om dig.